Öğretim programına bağlılık ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.contributor.author Yaşaroğlu, Cihat
dc.date.accessioned 2021-04-15T19:48:24Z
dc.date.available 2021-04-15T19:48:24Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Yaşaroğlu, Cihat ve Manav, Faruk. (2015). Ögretim Programına Baglılık Ölçegi Geçerlik ve Güvenirlik Çalısması. Uluslararası Egitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 247-258. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1275
dc.description.abstract Bu çalışma, öğretmenlerin öğretim programına bağlılık derecelerini belirlemek için kullanılabilecek bir ölçek geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Bingöl merkez ilçede görev yapan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 167 öğretmene ulaşılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde öncelikle literatür taraması yapılarak madde havuzu oluşturulmuştur. 34 maddeden oluşan taslak formun uzman görüşleri alındıktan sonra öğretmenlerden oluşan bir hakem grubu tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Uzman dönütleri de alındıktan sonra yarı yarıya olumlu ve olumsuz olarak yazılan maddeler çoğaltılmış ve uygulanmıştır. Uygulamadan sonra, ölçeğin geçerlik ve güvenirliği için sırası ile madde-toplam korelasyonu, açımlayıcı faktör analizi yapılarak yük değeri .32’den az olan maddeler ölçekten atılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre madde yük değerleri .355 - .757 arasında değişen 20 maddeden oluşan tek faktörlü ölçeğin Cronbach alpha iç tutarlılık katsayısı ise .892 olarak hesaplanmıştır. Tek faktörlü yapı, toplam varyansın % 35.815’ini açıklamaktadır. Araştırmanın sonucuna göre geçerli ve güvenilir, likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study was conducted to develop a scale for determining teachers’ degrees of fidelity to curriculum. The population of the study was made up of all the teachers working in the central district of Bingöl. 167 teachers were included in the study through the use of random sampling method. In the scale development process, after literature review a pool of items was created firstly. After expert opinions of draft form that consisting of 34 items, the form was evaluated by a referee team which was made up of teachers. After the experts’ feedback were received, the items, half of which were written as positive and the other half of which were negative, were copied and applied. For the validity and reliability of the scale, item-total correlation and exploratory factor analyses were made respectively, and items with a load value of less than .32 were omitted from the scale. According to the results of the factor analysis, the load values of the 20 items varied between .355 and .757, and Cronbach alpha internal consistency coefficient of the singlefactor scale was calculated to be .892. The single factor structure explains 35.815% of the total variance. According to the result of the study, a valid and reliable Likert-type scale was developed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.16991/INESJOURNAL.60 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim programı, bağlılık, öğretim programına bağlılık ölçeği tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.subject Fidelity tr_TR
dc.subject Curriculum fidelity scale tr_TR
dc.title Öğretim programına bağlılık ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması tr_TR
dc.title.alternative Curriculum fidelity scale: the study of validity & reliability tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 247 tr_TR
dc.identifier.endpage 258 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster