Tüketicilerin yeşil pazarlama uygulamalarıyla ilgili tutum ve davranışları: Ahi Evran Üniversitesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sönmez, Yahya
dc.contributor.author Çoban, Suzan
dc.date.accessioned 2020-11-27T11:42:32Z
dc.date.available 2020-11-27T11:42:32Z
dc.date.issued 2014-04-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/952
dc.description.abstract 1970'lerden itibaren kaynakların hızla tükenmeye başlaması, çevrenin kirletilmesi ve bunların sonucu olarak ekolojik dengenin bozulması dünyanın en önemli sorunu haline gelmeye başlamıştır. Bu yüzden işletmeler hızlı değişime uyum sağlayabilmek için esnek bir yapıya sahip olmalıdırlar. Her gün yeni çıkan kavramlar, yükselen trendler hızlı bir değişimle işletmelerin karşısına çıkmaktadır. Söz konusu değişim ve yenilik sadece işletmeler için geçerli değildir. İşletmelerin bağlı bulunduğu çıkar grupları, dış çevre ve en önemlisi tüketiciler için geçerlidir. Günümüzde hükümetlerin, uluslararası kuruluşların ve sivil toplum örgütlerinin baskısıyla çevrenin korunmasına yönelik çeşitli düzenlemeler geliştirilmiş ve işletmelerin faaliyetleri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır. Buna ilaveten tüketiciler, yaşam tarzlarını ve tüketim alışkanlıklarını çevreye daha az zarar verecek şekilde yeniden düzenlemeye başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı, Ahi Evran Üniversitesinde görev yapmakta olan İdari ve Akademik personellerine yönelik yapılmış olan anket çalışmasında şunlara değinilmiştir. İşletmelerin yapmış oldukları yeşil pazarlama faaliyetleri çerçevesinde tüketicilerin tutum ve davranışlarında meydana gelen değişmeyi gözlemektir. Bu çerçevede tüketicilerin demografik özellikleri incelenmiş olup, işletmelerin yeşil pazarlamaya yönelik faaliyette bulunması, işletmelerin ürün tercihindeki etkisi üzerinde durulmaktadır ve yeşil pazarlama faaliyetlerini uygulayan işletmeler için tüketicilerin tutum ve davranışı değerlendirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Ekolojik denge, çevre, yeşil pazarlama, tutum ve davranışlar tr_TR
dc.description.abstract Since the 1970s, rapidly running out of resources, environmental pollution and degradation of the ecological balance as a result of them started to become the world's most important problem. Therefore, businesses must have a flexible structure to adapt to rapid change. Every day, new emerging concepts, emerging trends is emerging rapid change. Change and innovation comes not only apply to businesses. Interest groups affiliated businesses, most of the external environment and applies to consumers. Today, governments, international organizations and non-governmental organizations and businesses activities developed under the pressure of various regulations for the protection of the environment can be controlled. In addition, consumers will have less impact on the environment life styles and consumption patterns have begun to re-organize. The purpose of this study, academic and administrative personnel who work at the University of Ahi is made for the following survey study mentioned. Green businesses that match consumers' attitudes and behavior within the framework of marketing activities to observe the change occurred. In this context, examined demographic characteristics of consumers and businesses operating there for green marketing, green marketing activities of enterprises and implementing focused on the effect of the product preferences of consumers' attitudes and behavior were evaluated for businesses. Key Words: Ecological balance, environmental, green marketting, attitudes and behaviors tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ekolojik denge tr_TR
dc.subject Çevre tr_TR
dc.subject Yeşil pazarlama tr_TR
dc.subject Tutum ve davranışlar tr_TR
dc.subject Ecological balance tr_TR
dc.subject Environmental tr_TR
dc.subject Green marketting tr_TR
dc.subject Attitudes and behavior tr_TR
dc.title Tüketicilerin yeşil pazarlama uygulamalarıyla ilgili tutum ve davranışları: Ahi Evran Üniversitesi örneği tr_TR
dc.title.alternative Consumers' attitudes and behaviors towards green marketing practices: The case of Ahi Evran University tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü/Üretim Yönetimi Ve Pazarlama Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 39280 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster