Turistlerin Türk mutfağı imaj algılamalarının tekrar ziyaret etme niyetine etkisinin araştırılması: Antalya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktaş, Melis
dc.contributor.author Buyruk, Lütfi
dc.date.accessioned 2024-09-18T13:23:47Z
dc.date.available 2024-09-18T13:23:47Z
dc.date.issued 2024-02-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8716
dc.description.abstract Günümüz dünyasında turizm en önemli ekonomik sektörlerden ve boş zaman değerlendirme faaliyetlerinden biri olarak değerlendirilmektedir. Turizm, toplumların ilerlemesinde önemli bir rol oynamakta ve turistlerin hareket halindeyken ihtiyaçlarını karşılamak için para harcaması nedeniyle hizmet sağlayıcılar için kazançlı bir gelir kaynağı olarak hizmet vermektedir. Turistlerin talepleri arttıkça mal ve hizmetlerin üretimi ve sunumu da artmakta bu da toplumlarda üretimin, yatırımın ve gelirin artmasına yol açmaktadır. Tarihsel olarak değerlendirildiğinde yemek, turistler için önemli bir çekim unsuru olduğundan, birçok destinasyon turistlere özel mutfak deneyimleri sunmaya çalışmaktadır. Turistlerin zihninde olumlu mutfak imajı oluşturmanın, turistlerin tekrar ziyaret etme niyetleri ve başkalarına tavsiyelerde bulunma gibi davranışlarının oluşturulmasında çok önemli bir unsur olduğu görülmektedir. Turistlerin, seyahat sırasındaki yemek deneyiminin memnuniyet düzeyi ile bir destinasyonu tekrar ziyaret etme niyeti arasında güçlü bir ilişki olduğu literatürde genel olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmada, turistlerin Türk Mutfağı imajı algılamalarının, tekrar ziyaret etme niyetlerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Buna göre gerçekleştirilen çalışmanın verileri, Türkiye'yi ziyaret edip Antalya Havaalanı'nda ülkeden ayrılan yabancı turistlere uygulanan anket sorularından elde edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler (n=393), SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizlerinde ilk olarak tanımlayıcı istatistiklerden (frekans dağılımı, standart sapma, yüzdelik değer ve aritmetik ortalama) faydalanılmış; ardından t testi, ANOVA ve regresyon analizleriyle araştırma soruları ve hipotezleri test edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, katılımcıların mutfak imajı algılarının ziyaret sayısına göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<0,05) anlaşılmaktadır. Ayrıca, algılanan mutfak imajının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In today's world, tourism is considered one of the most important economic sectors and leisure activities. Tourism plays an important role in the advancement of societies and serves as a lucrative source of income for service providers as tourists spend money to meet their needs on the go. As the demands of tourists increase, the production and presentation of goods and services also increases, which leads to an increase in production, investment and income in societies. Since food has historically been an important attraction for tourists, many destinations strive to offer special culinary experiences to tourists. It seems that creating a positive culinary image in the minds of tourists is a very important element in creating their behavior such as their intention to revisit and recommendations to others. It is generally accepted in the literature that there is a strong relationship between tourists' level of satisfaction with their dining experience during travel and their intention to revisit a destination. This study aimed to investigate the effect of tourists' perception of the image of Turkish Cuisine on their intention to revisit. Accordingly, the data of the study was obtained from the survey questions applied to foreign tourists who visited Turkey and left the country at Antalya Airport. The data obtained from the participants (n = 393) were analyzed with the SPSS program. In the analysis of the data of the research, descriptive statistics (frequency distribution, standard deviation, percentage value and arithmetic mean) were first used; Then, research questions and hypotheses were tested using t tests, ANOVA, and regression analyses. As a result of the analysis, it is understood that the participants' kitchen image perceptions differ significantly (p <0.05) according to the number of visits. Additionally, it was determined that the perceived kitchen image had a positive and significant effect on revisit intention. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türk mutfağı tr_TR
dc.subject Mutfak imajı tr_TR
dc.subject Tekrar ziyaret etme niyeti tr_TR
dc.subject Turkish cuisine tr_TR
dc.subject Food image tr_TR
dc.subject Intention to revisit tr_TR
dc.title Turistlerin Türk mutfağı imaj algılamalarının tekrar ziyaret etme niyetine etkisinin araştırılması: Antalya örneği tr_TR
dc.title.alternative Research of the effect of tourists' Turkish cuisine image perception to revisit: The case of Antalya tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 114183 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster