Kamu kurumlarının diyalojik halkla ilişkiler uygulamalarının yönetişim bağlamında analizi: Milli Eğitim Bakanlığı örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Oktik, Gülay
dc.contributor.author Uygun, Serdar Vural
dc.date.accessioned 2024-07-01T12:25:15Z
dc.date.available 2024-07-01T12:25:15Z
dc.date.issued 2023-08-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8462
dc.description.abstract Halkla ilişkiler profesyonel bir uygulamadır. Ayrıca halkla ilişkiler kendi araştırmaları ve kuramsal temelleri olan bir iletişim alt alanıdır. Halkla ilişkiler yerel, ulusal ve uluslararası hükümet kuruluşları için çok önemlidir. Kamu kuruluşları ve halk arasındaki diyalojik bağlantı sosyal medya aracılığı ile sağlanır. Kamu yönetimi, halkla ilişkiler de dâhil olmak üzere bir dizi faaliyeti içerir. Teknoloji geliştikçe kamu yönetimi ve halkla ilişkiler değişmiştir. Yeni kamu yönetimi anlayışı yönetişimdir ve yönetişimin daha geniş bir anlamı vardır. Bir ülkenin kamu yönetiminin ve yönetişiminin kalitesi, ekonomik performansında kilit bir faktördür. Bu çalışma, halkla ilişkilerde diyalog kavramına açıklık getirmektedir. Çalışmanın amacı, diyalojik halkla ilişkiler uygulamalarının yönetişim açısından ele alınarak olumlu ve olumsuz yönlerini belirlemektir. İlk bölüm halkla ilişkiler ve kamusal halkla ilişkiler ile ilgilidir. İkinci bölüm, diyalojik halkla ilişkiler alanlarındaki teorik gelişmelerin yönünü ve varsayımlarını tanıtmaktadır. Üçüncü bölüm, yönetişimle ilgilidir ve ardından son bölümde, sosyal medyanın getirdiği küresel iletişimdeki ana değişikliklere, kamu sektörünün modernleşmesi çerçevesinde sosyal medyanın benimsenmesi ve uygulanmasının gelişimine odaklanmaktadır. Çalışmanın ölçeğini Kent ve Taylor'ın ortaya koyduğu diyalojik halkla ilişkiler ilkeleri ve diyalojik iletişim özellikleri oluşturmaktadır. Ayrıca ikinci ölçek olarak temel yönetim ilkelerinin incelenmesi belirlenmektedir. Çalışmada hem nicel hem de nitel içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Çalışmada analiz aracı olarak; Milli Eğitim Bakanlığı Twitter profili üzerinde MAXQDA Analytics Pro (2022) kullanılmaktadır. Bu çalışma kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı'nın Twitter’da yönetişim açısından diyalojik halkla ilişkileri nasıl yönettiğinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Sonuç olarak Milli Eğitim Bakanlığının Twitter paylaşımlarında diyalojik kamu ilkeleri ile diyalojik iletişim özelliklerini ayrı ayrı yönettiği görülmektedir. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı'nın Twitter paylaşımlarında yönetişim ilkelerini sağlama konusunda eksiklikleri olduğu düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Public relations is a professional practice. In addition, public relations is a sub-field of communication with its own research and theoretical foundations. Public relations is so important for local, national, and international government organizations. The dialogic connection between public institutions and the public is provided through social media. Public administration involves a range of activities, including public relations. As technology developed, public administration and public relations changed. This study clarifies the concept of dialogue in public relations. The new public administration approach is governance and governance has a wider meaning. The quality of a country's public administration and governance is a key factor in its economic performance. The aim of the study is to determine the positive and negative aspects of dialogic public relations practices by considering them in terms of governance. The first chapter deals with public relations and government public relations. The second chapter introduces the directions and assumptions of theoretical developments in the areas of dialogic public relations. The third chapter is about governance and then the last chapter focuses on the main changes of global communications brought by social media, on the evolution of social media adoption and implementation in the framework of the public sector's modernization. The principles of dialogic public relations and dialogic communication features put forward by Kent and Taylor are the scale of the study. Additionally, examination of basic management principles was determined as the second scale. Both quantitative and qualitative content analysis methods were used in the study. As a method tool in the study; MAXQDA Analytics Pro (2022) is used on the Twitter profile of the Ministry of National Education. Within the scope of this study, it is aimed to analyze how the Ministry of National Education manages dialogic public relations in terms of governance on Twitter. As a result, it can be seen that the Ministry of National Education manages dialogic public principles and dialogic communication features separately in its Twitter posts. However, it is thought that the Ministry of National Education has deficiencies in ensuring governance principles in its Twitter posts. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject Diyalojik halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject Yönetişim tr_TR
dc.subject Kamu yönetimi tr_TR
dc.subject Milli Eğitim Bakanlığı tr_TR
dc.subject Public public relations tr_TR
dc.subject Dialogic public relations tr_TR
dc.subject Governance tr_TR
dc.subject Public administration tr_TR
dc.subject Ministry of education tr_TR
dc.title Kamu kurumlarının diyalojik halkla ilişkiler uygulamalarının yönetişim bağlamında analizi: Milli Eğitim Bakanlığı örneği tr_TR
dc.title.alternative Analysis of public institutions' dialogical public relations practices in the context of governance: Ministry of National Education case tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/kamu yönetimi bölümü/siyaset ve sosyal bilimler anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 247601 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster