Influencer marketing on social networks: Influencer motives and their perceived authenticity

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Betül
dc.contributor.author Şimşek, Göksel
dc.date.accessioned 2024-01-10T08:27:43Z
dc.date.available 2024-01-10T08:27:43Z
dc.date.issued 21-02-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5275
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8371
dc.description.abstract Bir ürünü veya hizmeti potansiyel tüketiciler ile buluşturmak için sosyal medya fenomenleri veya mikro ünlüler tarafından yazılan sponsorlu veya sponsorsuz içerik, reklam verenlerin potansiyel tüketicilere ulaşmasına ve onları etkilemesine yardımcı olmak için popüler bir etkili pazarlama iletişimi aracı haline geldi. Nüfuz edenler, sosyal medya fenomeni ya da mikro ünlüler olarak anılan bu kişilere çok kısa bir süre önce blogger ya da vlogger da denmekteydi. Kişisel hesaplarında tecrübelerini, fikirlerini, eleştirilerini, ya da tavsiyelerini paylaşan bu kişilerin bazıları oldukça güvenilir ve gerçek bulunurken, bazıları ise düşük derecede güvenilir, samimiyetsiz veya aldatıcı bulunmaktadır. Son dönemlerde yapılan çalışmalar sosyal medyada sponsorlu ya da sponsorsuz içerik üreten bu kişilerin algılanan gerçekliği ile tüketicilerde oluşan satın alma niyeti oluşturma üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada çocuk ürünleri ve hizmetleri üzerine paylaşım yapan bir mikro ünlünün paylaşımları netnografi ile incelenerek kişinin paylaşım motivasyonları tespit edilmeye çalışılmıştır. Paylaşımda bulunan mikro ünlüler sevgi, paylaşım ve yardım etmek motivasyonları ile takipçilerinin güveni ve sevgisini kazanırlarken, paylaşımlarında ön plana çıkan özellikle para ve satış güdüleriyle birlikte imaj güdüleri ile hareket eden kişilerin takipçilerin direnci ile karşılaşabilecekleri anlaşılmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Sponsored or non-sponsored content shared by social media influencers or micro-celebrities to promote a product or service with potential consumers has become a popular marketing communication tool to help marketing departments reach and influence potential consumers.Known as influencers, social media phenomena, or micro-celebrities, these individuals were also called bloggers or vloggers very recently. Some of these people who share their experiences, opinions, criticism, or advice in their personal accounts are found to be quite trustworthy and truthful, while others are lowly reliable, insincere or deceptive. Recent studies have focused on the perceived reality of these people who produce sponsored or nonsponsored content on social media and the purchase intention of consumers In this context, in this study, the sharing of a micro celebrity who produces content on children's products and services is examined with netnography and the sharing motives of the person is tried to be determined. It is understood that influencers whose motivations of love, sharing and helping in their sharing gain the trust and affection of their followers, while influencers who act with image motives, especially with money and sales motives, may encounter the resistance of the followers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher 4th INTERNATİONAL "COMMUNİCATİON IN THE NEW WORLD" Congress tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Influencer tr_TR
dc.subject Paylaşım Motivasyonları tr_TR
dc.subject Gerçeklik tr_TR
dc.subject Influencer Pazarlaması tr_TR
dc.subject Sharing Motivens tr_TR
dc.title Influencer marketing on social networks: Influencer motives and their perceived authenticity tr_TR
dc.type other tr_TR
dc.relation.journal 4th INTERNATİONAL "COMMUNİCATİON IN THE NEW WORLD" Congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/mülkiyet koruma ve güvenlik bölümü/özel güvenlik ve koruma p tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-3444-9557 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0925-5953 tr_TR
dc.contributor.authorID 305101 tr_TR
dc.contributor.authorID 139358 tr_TR
dc.identifier.startpage 302 tr_TR
dc.identifier.endpage 303 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster