dc.contributor.author |
Şimşek, Betül |
|
dc.contributor.author |
Şimşek, Göksel |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-10T08:27:43Z |
|
dc.date.available |
2024-01-10T08:27:43Z |
|
dc.date.issued |
21-02-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5275 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8371 |
|
dc.description.abstract |
Bir ürünü veya hizmeti potansiyel tüketiciler ile buluşturmak için sosyal medya fenomenleri veya mikro ünlüler tarafından yazılan sponsorlu veya sponsorsuz içerik, reklam verenlerin potansiyel tüketicilere ulaşmasına ve onları etkilemesine yardımcı olmak için popüler bir etkili pazarlama iletişimi aracı haline geldi. Nüfuz edenler, sosyal medya fenomeni ya da mikro ünlüler olarak anılan bu kişilere çok kısa bir süre önce blogger ya da vlogger da denmekteydi. Kişisel hesaplarında tecrübelerini, fikirlerini, eleştirilerini, ya da tavsiyelerini paylaşan bu kişilerin bazıları oldukça güvenilir ve gerçek bulunurken, bazıları ise düşük derecede güvenilir, samimiyetsiz veya aldatıcı bulunmaktadır. Son dönemlerde yapılan çalışmalar sosyal medyada sponsorlu ya da sponsorsuz içerik üreten bu kişilerin algılanan gerçekliği ile tüketicilerde oluşan satın alma niyeti oluşturma üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada çocuk ürünleri ve hizmetleri üzerine paylaşım yapan bir mikro ünlünün paylaşımları netnografi ile incelenerek kişinin paylaşım motivasyonları tespit edilmeye çalışılmıştır. Paylaşımda bulunan mikro ünlüler sevgi, paylaşım ve yardım etmek motivasyonları ile takipçilerinin güveni ve sevgisini kazanırlarken, paylaşımlarında ön plana çıkan özellikle para ve satış güdüleriyle birlikte imaj güdüleri ile hareket eden kişilerin takipçilerin direnci ile karşılaşabilecekleri anlaşılmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Sponsored or non-sponsored content shared by social media influencers or micro-celebrities
to promote a product or service with potential consumers has become a popular marketing
communication tool to help marketing departments reach and influence potential consumers.Known as influencers, social media phenomena, or micro-celebrities, these individuals were
also called bloggers or vloggers very recently. Some of these people who share their
experiences, opinions, criticism, or advice in their personal accounts are found to be quite
trustworthy and truthful, while others are lowly reliable, insincere or deceptive. Recent studies
have focused on the perceived reality of these people who produce sponsored or nonsponsored content on social media and the purchase intention of consumers In this context, in
this study, the sharing of a micro celebrity who produces content on children's products and
services is examined with netnography and the sharing motives of the person is tried to be
determined.
It is understood that influencers whose motivations of love, sharing and helping in their
sharing gain the trust and affection of their followers, while influencers who act with image
motives, especially with money and sales motives, may encounter the resistance of the
followers. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
4th INTERNATİONAL "COMMUNİCATİON IN THE NEW WORLD" Congress |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Influencer |
tr_TR |
dc.subject |
Paylaşım Motivasyonları |
tr_TR |
dc.subject |
Gerçeklik |
tr_TR |
dc.subject |
Influencer Pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
Sharing Motivens |
tr_TR |
dc.title |
Influencer marketing on social networks: Influencer motives and their perceived authenticity |
tr_TR |
dc.type |
other |
tr_TR |
dc.relation.journal |
4th INTERNATİONAL "COMMUNİCATİON IN THE NEW WORLD" Congress |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/mülkiyet koruma ve güvenlik bölümü/özel güvenlik ve koruma p |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3444-9557 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0925-5953 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
305101 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
139358 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
302 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
303 |
tr_TR |