Modern çin eğitim sisteminde geleneksel izler: Konfuçyüsçü eğitimin yeniden canlanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gökenç Gülez, Sema
dc.date.accessioned 2023-07-03T10:15:50Z
dc.date.available 2023-07-03T10:15:50Z
dc.date.issued 2023-04-27
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/76977/1259073
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8216
dc.description.abstract Antik dönemde Çin’de yaşamış bir çok düşünürün eğitim hakkındaki düşünceleri ve yaklaşımları Çin’in eğitim modeli ve yöntemini etkilemiş ve günümüz eğitim sisteminin oluşup şekillenmesinde etkili olmuşlardır. Çin’in antik dönem eğitim düşüncesi geleneksel kültür ile eş zamanlı olarak oluşmuştur. Geleneksel kültürden beslenen Konfuçyüs’ün öğretisi Konfuçyanizm’in eğitim düşüncesi ise antik dönem Çin eğitim düşüncesinin mirası niteliğinde olmuştur. Konfuçyüs’ün ahlak eğitimine dayalı olan eğitim modeli antik dönemden günümüze Çin’in eğitim yöntemi, öğretim içeriği, eğitim modeli ve ahlaki değerler eğitimini büyük ölçüde etkilemiştir. 21. yüzyıldan itibaren çoğu ebeveynin çocuklarını ahlak eğitimi ve kişinin kendini geliştirmesine odaklı Konfuçyüs klasiklerini okuma eğitimi veren okullara göndermesi ve çocuklarını klasikleri ezberlemeye yönlendirmesi modern dönemde Konfuçyüsçü eğitimin yeniden canlandığının bir göstergesidir. Bu bağlamda, bu çalışma antik dönemden günümüze Çin eğitim tarihini ve Konfuçyüs’ün eğitim yaklaşımı ve eğitim hakkından düşüncelerini ele alarak, Konfuçyüsçü eğitimin antik dönem ve modern dönem Çin eğitimi üzerindeki evrimsel etkilerini ve modern dönemdeki eğitim anlayışında Konfuçyüs eğitimin izlerini incelemeyi amaçlamaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.35379/cusosbil.1259073 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çin eğitim sistemi tr_TR
dc.subject Konfuçyüs ve eğitim tr_TR
dc.subject Konfuçyanizm tr_TR
dc.subject Eğitim düşüncesi tr_TR
dc.title Modern çin eğitim sisteminde geleneksel izler: Konfuçyüsçü eğitimin yeniden canlanması tr_TR
dc.title.alternative Traditional traces in modern chinese education: Revıval of confucian education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/mühendislik-mimarlık fakültesi/çevre mühendisliği bölümü/su kirliliği ve atıksu kontrol teknolojisi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 215982 tr_TR
dc.identifier.volume 32 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 313 tr_TR
dc.identifier.endpage 327 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster