Kur'an öğrenimi ve gençlik

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sağlam, Mustafa
dc.date.accessioned 2022-12-27T13:43:28Z
dc.date.available 2022-12-27T13:43:28Z
dc.date.issued 2022-11-30
dc.identifier.citation Kaynakça Kur’an-ı Kerim Buhârî, Muhammed b. İsmail, Sahîhu’l-Buhârî, (nşr. Merkezü’r-Risâle li’d- Dirâsâti ve Tahkîki’t-Türâs), Beyrût: Müessesetü’r-Risâle, 2017/1438. Canan, İbrahim, Peygamberimizin Sünnetinde Terbiye, İzmir: Akademi Yayınları, 2010. Şahin, Hatice Aynur, Çeşitli Yönleriyle Hafızlık Eğitimi, İstanbul: Dem Yayınları, 2021. Ebû Dâvûd, Süleymân b. el-Eş’as b. İshâk el-Ezdî es-Sicistânî, Sünen-i Ebî Dâvûd, (thk. Kemâl Yûsuf el-Hût), Beyrût: Müessesetü’l-Kütübi’s-Sekafiyye, 1409/1988. Fırat, Yavuz, “Kıraat Tertil ve Tilavet Kavramlarının Anlamsal Araştırma ve Karşılaştırması”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2002 Sayı: 13, s. 257-273. İbn Hişâm, Abdü’l-Melik, es-Sîretü’n-Nebeviyye, (thk. Taha Abdurraûf Sa’d), Beyrût: Dâru’l-Cîl, 1990/1411. İbn Mâce, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezîd, es-Sünen, (thk. Şuayb el-Arnaût ve dğr.) Beyrût: Dâru’r-Risâleti’l-Âlemiyye, 2009. Murâdî, el-Hasen b. Kâsım, Şerhu’l-Vâdıha fî Tecvîdi’l-Fâtiha, (nşr. Abdülhâdî el-Fadlî), Beyrut: Dâru’l-Kalem, ts. Şener, Abdulkadir ve dğr., Yüce Kur’an ve Açıklamalı-Yorumlu Meâli, İzmir: TDV Yayınevleri Tibyan Yayıncılık ve Matbaacılık, 2016. Tirmizî, Ebû İsâ Muhammed b. İsâ b. Sevre, Sünen-i Tirmizî, (thk. Ahmed Muhammed Şâkir-Kemal Yusuf el-Hût), Beyrut. ts. tr_TR
dc.identifier.isbn ISBN 978-625-7756-74-7
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7928
dc.description.abstract Hedef kitlemiz olan gençlik; beden olarak kişinin olgunluğa eriştiği dönem olduğu gibi psikolojik ve sosyal açıdan da bedenin geliştiği dönemi ifade eder. Bu dönemde genç, bağımsız yaşamaya hazırlanırken ileride sürekli tekrar edeceği bazı alışkanlıklarını da kazanmaya başlar. Bu nedenle çocukluk döneminde Kur’an ile bir bağ oluşturulması ve bu bağın gençlik döneminde de alışkanlık haline getirilerek devam ettirilmesi önemlidir. Zira gencin ilerleyen yaşlarında gelişen bilinciyle birlikte bu alışkanlıkları, olumlu anlamda ona yol gösterecektir. Gençler hakkında Kur’an ve hadislerde yer alan takdir cümleleri önemlidir. Bu önemin bir parçası olarak peygamberler ve bazı müminler hakkında çokça örnekler verilir: Gençlikte ilim öğrenme ve kalbi Allah’a bağlayarak ibadete devam etme, darda kalanların imdadına yetişme, edep ve hayâ timsali olma, kararlı olduğu kadar sorumluluk bilinci ile hareket etme, kötülüğe meyletmeyerek güzel ahlâk sahibi olma gibi gençlik evrelerinde yaşananlar anlatılarak numune-i imtisal ortaya konulur. Gelişen teknolojik imkânların içerisinde hız ve haz girdabına kapılarak bocalayan, sürekli bir soruşturma çabası içerisinde kaybettiği yönünü bulmaya çalışan günümüz genç insanına yerinde ve yeterince değer verilmeli, onlara yetecek ölçüde ilgi gösterilmelidir. Kur’an ve hadislerde gençlikle ilgili belirtilen ölçüler, en başta da hayat rehberi kitabımız Kur’an’ın güzel tilaveti ve anlamı onlara öğretilmeli, Kur’an’ın rol model örnekleriyle onların şuurları güçlendirilmelidir. Bu nedenlerden ötürü çalışmamızda en büyük değer olarak gençliğe Kur’an’ın öğretilmesi ve gençliğin buna verdiği bazı tepkiler üzerinde mülahazalar dile getirilmiş olup gençlik döneminin özellikleri de dikkate alınarak Kur’an ve hadisler doğrultusunda öneri ve teklifler sunulmaya çalışılacaktır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Hikmetevi Yayınları tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kur'an tr_TR
dc.subject Kıraat tr_TR
dc.subject Gençlik tr_TR
dc.subject Öğrenim tr_TR
dc.title Kur'an öğrenimi ve gençlik tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal Değerler Bercestesi Dini ilimler Perspektifinden Gençlik Odaklı Okumalar tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/ilahiyat fakültesi/temel islam bilimleri bölümü/kur'an-ı kerim okuma ve kırâat ilmi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 238205 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 132 tr_TR
dc.identifier.startpage 113 tr_TR
dc.identifier.endpage 128 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster