Postmodern etki ve sinemada belirsizliğin varoluşu: Lost Highway filmi incelemesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulutaş, Selçuk
dc.date.accessioned 2022-12-16T08:30:58Z
dc.date.available 2022-12-16T08:30:58Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation ULUTAS, S. Postmodern Etki Ve Sinemada Belirsizliğin Varoluşu: Lost Highway Filmi İncelemesi. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 1975-2011. ISO 690 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/opus/issue/49078/614074
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7871
dc.description.abstract Postmodernism, which is discussed and associated with the changes in the characteristics of modernism by contemporary philosophers, has a profound effect especially in the field of art. With so many compar- isons, according to the studies that differentiate the postmodern from the modern, one of the differences between the two processes is that modernism is defined on the social plane by certainty and that post- modernism is defined by uncertainty. It is known that all works of art and cinema films have the power to subject the aesthetic subject. It can be stated that new perspectives emerged in the subject philosophy with postmodernity and these perspectives were reflected in the works of art. It is claimed that postmod- ern cinema films leave subjects an autonomous field in the process of meaning. There is a strong rela- tionship between the existence of this autonomous field and the creation of the element of uncertainty. The main objective of this study is that the element of postmodern uncertainty is an ontological break, that is to show the cinema show that the uncertainty is a priori. In this respect, the creation of postmod- ern uncertainty in cinema by ontological analysis method is examined by David Lynch's film "Lost Highway". The reason for the uncertainty in the study is the theoretical plane; eclectic structures, schiz- ophrenia and parathaxic thinking are the focus. In this study, it is aimed to reveal how the existence of the element of uncertainty in the related film is created as a design and how the work differs in this context. In addition, the effect of film on aesthetic subject as a force is discussed. tr_TR
dc.description.abstract Çağdaş düşünürler tarafından tartışılan ve modernizmin karakteristik özelliklerindeki değişimlerle bağ- daştırılan postmodernizmin özellikle sanat alanında derin bir etkisi olduğu ifade edilmektedir. Pek çok karşılaştırma ile postmoderni, modernden ayıran çalışmalara göre iki sürecin arasındaki farklardan bir tanesi de modernizmin toplumsal düzlemde belirlenmişlikle, postmodernizmin ise belirsizlikle tanım- lanmasıdır. Tüm sanat eserlerinin ve sinema filmlerinin estetik özneyi özneleştirme gücü olduğu bilin- mektedir. Bu çalışmada postmodern belirsizlik unsurunun sinemadaki varoluşu ve alımlayıcıda yarata- cağı özneleşmenin hangi boyutta gerçekleşeceği değerlendirilmektedir. Postmodernite ile birlikte özne felsefesinde yeni bakış açılarının ortaya çıktığı ve sanat alanındaki çalışmalara da bu bakış açılarının yansıdığı ifade edilebilir. Postmodern etki altındaki sinema filmlerinin ise anlamlandırma sürecinde öz- nelere özerk bir alan bıraktıkları iddia edilmektedir. Bu özerk alanın varoluşu ile belirsizlik unsurunun yaratımı arasında güçlü bir ilişki söz konusudur. Bu çalışmanın temel amacı postmodern belirsizlik unsurunun ontolojik olarak bir kopuş olmadığı yani belirsizliğin sanat alanında verili (a priori) oldu- ğunun sinema üzerinden gösterilmesidir. Bu açıdan çalışmada ontolojik analiz yöntemi ile postmodern etki bağlamında belirsizliğin sinemada yaratımı, David Lynch'in "Lost Highway" isimli filmi ile ince- lenmektedir. İncelemede belirsizliğin nedeni olarak kuramsal düzlemde eklektik yapılar, şizofreni ve pa- rataksik düşünce odağa alınmaktadır. Çalışmada ilgili filmdeki belirsizlik unsurunun varoluşunun bir tasarım olarak nasıl yaratıldığının ve eserin bu bağlamda nasıl farklılaştığının ortaya çıkarılması amaç- lanmaktadır. Tüm bunlarla birlikte filmin bir kuvvet olarak estetik özne üzerindeki etkisi tartışılmakta- dır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher OPUS © Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.26466/opus.614074 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sinema tr_TR
dc.subject Eklektik tr_TR
dc.subject Şizofreni tr_TR
dc.subject Parataksi tr_TR
dc.subject Özneleşme tr_TR
dc.subject Cinema tr_TR
dc.subject Eclectic tr_TR
dc.subject Schizophrenia tr_TR
dc.subject Parataxis tr_TR
dc.subject Subjectivity tr_TR
dc.title Postmodern etki ve sinemada belirsizliğin varoluşu: Lost Highway filmi incelemesi tr_TR
dc.title.alternative Postmodern influence and the existence of ambiguity in cinemaThe review of the film lost highway tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal OPUS © Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109659 tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 20 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster