dc.contributor.author |
Ulutaş, Selçuk |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-16T08:30:58Z |
|
dc.date.available |
2022-12-16T08:30:58Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
ULUTAS, S. Postmodern Etki Ve Sinemada Belirsizliğin Varoluşu: Lost Highway Filmi İncelemesi. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 1975-2011.
ISO 690 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/pub/opus/issue/49078/614074 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7871 |
|
dc.description.abstract |
Postmodernism, which is discussed and associated with the changes in the characteristics of modernism by contemporary philosophers, has a profound effect especially in the field of art. With so many compar- isons, according to the studies that differentiate the postmodern from the modern, one of the differences between the two processes is that modernism is defined on the social plane by certainty and that post- modernism is defined by uncertainty. It is known that all works of art and cinema films have the power to subject the aesthetic subject. It can be stated that new perspectives emerged in the subject philosophy with postmodernity and these perspectives were reflected in the works of art. It is claimed that postmod- ern cinema films leave subjects an autonomous field in the process of meaning. There is a strong rela- tionship between the existence of this autonomous field and the creation of the element of uncertainty. The main objective of this study is that the element of postmodern uncertainty is an ontological break, that is to show the cinema show that the uncertainty is a priori. In this respect, the creation of postmod- ern uncertainty in cinema by ontological analysis method is examined by David Lynch's film "Lost Highway". The reason for the uncertainty in the study is the theoretical plane; eclectic structures, schiz- ophrenia and parathaxic thinking are the focus. In this study, it is aimed to reveal how the existence of the element of uncertainty in the related film is created as a design and how the work differs in this context. In addition, the effect of film on aesthetic subject as a force is discussed. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Çağdaş düşünürler tarafından tartışılan ve modernizmin karakteristik özelliklerindeki değişimlerle bağ- daştırılan postmodernizmin özellikle sanat alanında derin bir etkisi olduğu ifade edilmektedir. Pek çok karşılaştırma ile postmoderni, modernden ayıran çalışmalara göre iki sürecin arasındaki farklardan bir tanesi de modernizmin toplumsal düzlemde belirlenmişlikle, postmodernizmin ise belirsizlikle tanım- lanmasıdır. Tüm sanat eserlerinin ve sinema filmlerinin estetik özneyi özneleştirme gücü olduğu bilin- mektedir. Bu çalışmada postmodern belirsizlik unsurunun sinemadaki varoluşu ve alımlayıcıda yarata- cağı özneleşmenin hangi boyutta gerçekleşeceği değerlendirilmektedir. Postmodernite ile birlikte özne felsefesinde yeni bakış açılarının ortaya çıktığı ve sanat alanındaki çalışmalara da bu bakış açılarının yansıdığı ifade edilebilir. Postmodern etki altındaki sinema filmlerinin ise anlamlandırma sürecinde öz- nelere özerk bir alan bıraktıkları iddia edilmektedir. Bu özerk alanın varoluşu ile belirsizlik unsurunun yaratımı arasında güçlü bir ilişki söz konusudur. Bu çalışmanın temel amacı postmodern belirsizlik unsurunun ontolojik olarak bir kopuş olmadığı yani belirsizliğin sanat alanında verili (a priori) oldu- ğunun sinema üzerinden gösterilmesidir. Bu açıdan çalışmada ontolojik analiz yöntemi ile postmodern etki bağlamında belirsizliğin sinemada yaratımı, David Lynch'in "Lost Highway" isimli filmi ile ince- lenmektedir. İncelemede belirsizliğin nedeni olarak kuramsal düzlemde eklektik yapılar, şizofreni ve pa- rataksik düşünce odağa alınmaktadır. Çalışmada ilgili filmdeki belirsizlik unsurunun varoluşunun bir tasarım olarak nasıl yaratıldığının ve eserin bu bağlamda nasıl farklılaştığının ortaya çıkarılması amaç- lanmaktadır. Tüm bunlarla birlikte filmin bir kuvvet olarak estetik özne üzerindeki etkisi tartışılmakta- dır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
OPUS © Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.26466/opus.614074 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sinema |
tr_TR |
dc.subject |
Eklektik |
tr_TR |
dc.subject |
Şizofreni |
tr_TR |
dc.subject |
Parataksi |
tr_TR |
dc.subject |
Özneleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Cinema |
tr_TR |
dc.subject |
Eclectic |
tr_TR |
dc.subject |
Schizophrenia |
tr_TR |
dc.subject |
Parataxis |
tr_TR |
dc.subject |
Subjectivity |
tr_TR |
dc.title |
Postmodern etki ve sinemada belirsizliğin varoluşu: Lost Highway filmi incelemesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Postmodern influence and the existence of ambiguity in cinemaThe review of the film lost highway |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
OPUS © Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109659 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
14 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
20 |
tr_TR |