dc.contributor.author |
Ulutaş, Selçuk |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-16T08:22:06Z |
|
dc.date.available |
2022-12-16T08:22:06Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Ulutaş, S. (2016). Sinemada Gerçeklik ve Estetik İlişkisi Bağlamında Dekadan Bakış Açısı ve Çirkin. SineFilozofi, 1(2), 47-78. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7868 |
|
dc.description.abstract |
Gerçekliği özümsemenin bilimi olarak tanımlanan estetik sadece güzel ile ilgili değildir. Estetik fenomenin ontolojisinin de inceleneceği bu çalışmada güzelin dışında başka kategorilerin ve özellikle de çirkinin nasıl mümkün olduğu üzerinde durulmaktadır. Çirkin veya çirkinlik denilen yargının gerek sinemada gerekse diğer görsel sanat dallarında bakış açılarının bir ürünü olduğu çalışmada ele alınmakta ve bu bakış açılarından “Dekadan” bakış açısına yoğunlaşılmaktadır. Dekadan bakış açısı Nietzsche felsefesi etkisinde gelişen bir konumlanma noktasını anlatmaktadır. Bu çalışmada dekadantların çirkin ile ilişkileri ele alınmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Aesthetics, described as the science of assimilation of reality, does not solely concern the beautiful. This study discourses on how it is possible for categories outside of the beautiful, particularly the ugly to exist, as well as examines the ontology of aesthetic phenomenon. The ugly or the judgement of ugliness is addressed in this study as a product of different perspectives in cinema as well as in other visual arts and the “Decadent” viewpoint is predominantly focused on across these perspectives. Decadent perspective describes a positioning point that has grown under the influence of philosophy of Nietzsche. This study discusses the relationship of decadents and the ugly. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Sİnefilozofi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sinema |
tr_TR |
dc.subject |
Estetik |
tr_TR |
dc.subject |
Bakış açıları |
tr_TR |
dc.subject |
Gerçek |
tr_TR |
dc.subject |
Hakikat |
tr_TR |
dc.subject |
Estetik objektivasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Dekadans |
tr_TR |
dc.subject |
Dekadant |
tr_TR |
dc.subject |
Sanat |
tr_TR |
dc.subject |
Felsefe |
tr_TR |
dc.subject |
Çirkin |
tr_TR |
dc.subject |
Cinema |
tr_TR |
dc.subject |
Aesthetics |
tr_TR |
dc.subject |
Perspectives |
tr_TR |
dc.subject |
Reality |
tr_TR |
dc.subject |
Truth |
tr_TR |
dc.subject |
Aesthetic objectivation |
tr_TR |
dc.subject |
Decadance |
tr_TR |
dc.subject |
Decadent, art |
tr_TR |
dc.subject |
Philosophy |
tr_TR |
dc.title |
Sinemada gerçeklik ve estetik ilişkisi bağlamında dekadan bakış açısı ve çirkin |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Decadent perspective on the relationship of reality and aesthetics in cinema and the ugly |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Sİnefilozofi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
109659 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |