Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki isim-fiillerin öğretimi konusunun incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akgül, Mürüvvet Naz
dc.contributor.author Yalap, Hakan
dc.date.accessioned 2022-09-22T13:07:42Z
dc.date.available 2022-09-22T13:07:42Z
dc.date.issued 2022-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7559
dc.description.abstract Fiilimsiler, Türkçenin sentaksında önemli yer tutarlar. Üstelik Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen/öğretenlerin zorlandıkları konulardan biridir. Bu tez çalışmasında; fiilimsi, isim-fiil konuları ve dil bilgisi öğretimi, bu konudaki yaklaşım/yöntemler gibi isim-fiillerin öğrenilmesini etkileyen konular dilbilimcilerin verdikleri bilgiler ışığında açıklanmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde/öğretiminde kullanılan kitaplarda yer alan isim-fiiller konusu ve etkinlikleri Avrupa ortak öneriler çerçevesi ve dilbilimcilerin bilgileri doğrultusunda incelenip değerlendirilmiştir. Konunun öğretimine yönelik eksikleri kapatmak amacıyla konu anlatımı örneğine yer verilmiştir. Konu anlatım örneğinin ardından konunun kalıcı öğrenilmesinin sağlanması bakımından öğrenilenlerin uygulanabileceği etkinlikler hazırlanmıştır. Araştırma neticesinde yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan kitapların isim-fiil öğretimi konusunda birçok tamamlanması gereken eksikliğe sahip olduğu görülmüştür. Türkçe öğrenen öğrencilerin sadece bu kitapları kullanarak öğretmen olmadan Türkçeyi öğrenemeyecekleri ve bu durumun Türkçe öğreniminin sınırlı alanlara ulaşabileceği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Verbals have an important place in the syntax of Turkish. Moreover, it is one of the subjects that those learning/teaching Turkish as a foreign language have difficulties. In this thesis study; Subjects that affect the learning of noun-verbs such as gerunds, infinitive subjects and grammar teaching, approaches/methods on this subject are explained in the light of the information given by linguists. The subject and activities of infinitives in the books used in the teaching/learning of Turkish as a foreign language were examined and evaluated in line with the European common recommendations framework and the knowledge of linguists. In order to close the deficiencies in teaching the subject, an example of lecture is given. Following the lecture example, activities were prepared in which what was learned can be applied in order to ensure permanent learning of the subject. As a result of the research, it has been seen that the books used in teaching Turkish to foreigners have many deficiencies in the subject of infinitive teaching. It has been concluded that students learning Turkish cannot learn Turkish without a teacher using only these books, and this situation can reach limited areas of Turkish learning. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tr_TR
dc.subject Türkçe dil bilgisi tr_TR
dc.subject Ders kitabı tr_TR
dc.subject Çalışma kitabı tr_TR
dc.subject Fiilimsi tr_TR
dc.subject Mastar tr_TR
dc.subject İsim-fiil tr_TR
dc.subject Teaching Turkish as a foreign language tr_TR
dc.subject Turkish grammar tr_TR
dc.subject Turkish textbook tr_TR
dc.subject Turkish lesson workbook tr_TR
dc.subject Verbal tr_TR
dc.subject Infinitive tr_TR
dc.title Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki isim-fiillerin öğretimi konusunun incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examing the subject of teaching infinitives in Turkish as a foreign language coursebooks tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 238090 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster