dc.contributor.author |
Örgün, Nurten |
|
dc.contributor.author |
Tanç, Ahmet |
|
dc.contributor.author |
Güngör Tanç, Şükran |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-28T06:16:32Z |
|
dc.date.available |
2022-06-28T06:16:32Z |
|
dc.date.issued |
2018-09 |
|
dc.identifier.citation |
Örgün, N., Tanç, A.& Güngör Tanç, Şükran. (2018). Hizmet İşletmelerinde Performans Algısının Ölçümü: Kapadokya Bölgesi Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 194–209. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://isarder.org/index.php/isarder/article/view/623/612 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7339 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde yoğun rekabet şartlarında faaliyet gösteren işletmelerin performans analizi yapmaları büyük önem taşımaktadır. Performans analizleri genellikle periyodik dönemler halinde yapılmaktadır. Buna ek olarak bazı durumlarda performans algısında ki değişikliklerle performans analizi yapılabilmektedir.İşletmelerde ki performans analizinin amacı diğer tüm ticari işletmeler de olduğu gibi otel ve restoran işletmelerinin karlılık düzeyini yükseltmektir. Bu nedenle işletmeler için olağan ve olan dışı yapılan performans analizleri ve performans algısı büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de turizm yoğun olarak bulunduğu Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel ve restoran işletmelerinde ki üst düzey çalışanlara anket uygulanmıştır. Katılımcılara, anket formunda performansı etkileyen yenilik, süreklilik ve esneklik ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Cevapları analiz etmek için parametrik testlerden "t" testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre konaklama ve yiyecek-içecek işletmelerinde ki yöneticilerin demografik özelliklerine göre işletme performansı algılarında farklılık olduğu belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İşletme Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.20491/isarder.2018.469 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Performans |
tr_TR |
dc.subject |
Performans algısı |
tr_TR |
dc.subject |
Yenilik |
tr_TR |
dc.subject |
Süreklilik |
tr_TR |
dc.subject |
Esneklik |
tr_TR |
dc.title |
Hizmet işletmelerinde performans algısının ölçümü: Kapadokya bölgesi örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Measurement of performance signal in service operations: Cappadocia region example |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İşletme Araştırmaları Dergisi (Journal of Business Research-Türk) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/muhasebe ve finansman anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
111712 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
194 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
209 |
tr_TR |