Hizmet işletmelerinde performans algısının ölçümü: Kapadokya bölgesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Örgün, Nurten
dc.contributor.author Tanç, Ahmet
dc.contributor.author Güngör Tanç, Şükran
dc.date.accessioned 2022-06-28T06:16:32Z
dc.date.available 2022-06-28T06:16:32Z
dc.date.issued 2018-09
dc.identifier.citation Örgün, N., Tanç, A.& Güngör Tanç, Şükran. (2018). Hizmet İşletmelerinde Performans Algısının Ölçümü: Kapadokya Bölgesi Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 194–209. tr_TR
dc.identifier.uri https://isarder.org/index.php/isarder/article/view/623/612
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7339
dc.description.abstract Günümüzde yoğun rekabet şartlarında faaliyet gösteren işletmelerin performans analizi yapmaları büyük önem taşımaktadır. Performans analizleri genellikle periyodik dönemler halinde yapılmaktadır. Buna ek olarak bazı durumlarda performans algısında ki değişikliklerle performans analizi yapılabilmektedir.İşletmelerde ki performans analizinin amacı diğer tüm ticari işletmeler de olduğu gibi otel ve restoran işletmelerinin karlılık düzeyini yükseltmektir. Bu nedenle işletmeler için olağan ve olan dışı yapılan performans analizleri ve performans algısı büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de turizm yoğun olarak bulunduğu Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel ve restoran işletmelerinde ki üst düzey çalışanlara anket uygulanmıştır. Katılımcılara, anket formunda performansı etkileyen yenilik, süreklilik ve esneklik ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Cevapları analiz etmek için parametrik testlerden "t" testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre konaklama ve yiyecek-içecek işletmelerinde ki yöneticilerin demografik özelliklerine göre işletme performansı algılarında farklılık olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İşletme Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.20491/isarder.2018.469 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Performans tr_TR
dc.subject Performans algısı tr_TR
dc.subject Yenilik tr_TR
dc.subject Süreklilik tr_TR
dc.subject Esneklik tr_TR
dc.title Hizmet işletmelerinde performans algısının ölçümü: Kapadokya bölgesi örneği tr_TR
dc.title.alternative Measurement of performance signal in service operations: Cappadocia region example tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İşletme Araştırmaları Dergisi (Journal of Business Research-Türk) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/muhasebe ve finansman anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 111712 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 194 tr_TR
dc.identifier.endpage 209 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster