Destinasyon yiyecek imajı, algılanan değer, hatırlanabilir deneyimler ve memnuniyet arasındaki ilişkiler: Hatay örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Emrah
dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.contributor.author Sezen, Nevres
dc.date.accessioned 2022-06-23T11:55:25Z
dc.date.available 2022-06-23T11:55:25Z
dc.date.issued 2022-06-17
dc.identifier.citation Keskin Emrah, Ardıç Yetiş Şule, Sezen Nevres (2022). Destinasyon Yiyecek İmajı, Algılanan Değer, Hatırlanabilir Deneyimler ve Memnuniyet Arasındaki İlişkiler: Hatay Örneği. Turizm Akademik Dergisi, 9(1), 55-82. (Kontrol No: 7717048) tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1847770
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7331
dc.description.abstract Destinasyon yiyecek imajı, destinasyon algısını olumlu hale getirmek için oldukça etkili olduğu düşünülmektedir. Algılanan değer, deneyimler sonucunda oluşan ve davranışların şekillenmesinde rol oynayabilmektedir. Hatırlanabilir deneyimler ise deneyim anı ve sonrası için önemli görülmektedir. Bu nedenle destinasyona yönelik memnuniyet oluşturmada ifade edilen bu hususlar önemli görülmektedir. Hazırlanan bu çalışmanın amacı destinasyon yiyecek imajı, algılanan değer, hatırlanır turizm deneyimi, hatırlanır yemek deneyimi ve memnuniyet arasındaki ilişkiler belirlemektedir. Belirlenen amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak Hatay ilini ziyaret etmiş ve yeme içme deneyimi yaşamış kişilere anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre destinasyon yiyecek imajının, algılanan değer, hatırlanabilir yemek deneyimi ve hatırlanabilir turizm deneyimi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu, algılanan değerin hatırlanabilir yemek deneyimi ve hatırlanabilir turizm deneyimi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu, hatırlanabilir yemek deneyiminin hatırlanabilir turizm deneyimi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu ve son olarak da hatırlanabilir yemek ve turizm deneyimlerinin müşteri memnuniyeti üzerinde pozitif ve anlamlı etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular çalışma boyutlarının birbiriyle pozitif yönlü ilişkilerin olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Destination food image is thought to be very effective in making destination perception positive. Perceived value can play a role in shaping behaviors that are formed as a result of experiences. Memorable experiences, on the other hand, are considered important for the moment of experience and after. For this reason, these points are considered important in creating satisfaction for the destination. The aim of this study is to determine the relationships between destination food image, perceived value, memorable tourism experience, memorable dining experience and satisfaction. In line with the determined purpose, a questionnaire was applied to people who visited the province of Hatay and had eating and drinking experience by using quantitative research methods. The data obtained from the questionnaires were analyzed using the statistics program. According to the results of the analysis, the destination food image has a significant effect on the perceived value, the memorable food experience and the memorable tourism experience, the perceived value has a significant effect on the memorable dining experience and the memorable tourism experience, and the memorable food experience has a significant effect on the memorable tourism experience. It has been determined that memorable dining and tourism experiences have positive and significant effects on customer satisfaction. The findings revealed that the study dimensions have positive relations with each other. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Turizm Akademik Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Memnuniyet tr_TR
dc.subject Hatay tr_TR
dc.subject Destinasyon yiyecek imajı tr_TR
dc.subject Algılanan değer tr_TR
dc.subject Hatırlanabilir deneyim tr_TR
dc.subject Destination food image tr_TR
dc.subject Perceived value tr_TR
dc.subject Memorable experience tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.title Destinasyon yiyecek imajı, algılanan değer, hatırlanabilir deneyimler ve memnuniyet arasındaki ilişkiler: Hatay örneği tr_TR
dc.title.alternative Relationships between destination food image, perceived value, memorable experiences and satisfaction: The case of Hatay tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turizm Akademik Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 55 tr_TR
dc.identifier.endpage 82 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster