Eğitim bilimleri alanını yeni arayışlar ile eğitimin daha etkili ve istendik sonuçlara ulaşılabilmesi için sürekli yeni denemeler yapılarak yeni yöntemler ve modeller ortaya koymaktadır. Bu yönden bakıldığında bir eğitim bilimleri alanı olarak müzik eğitimi için de gelişme ve ilerleme için bilimsel araştırmalar vazgeçilmezdir. Bu araştırma, öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını piyano eğitimi içerisinde ilişkilendirmiş araştırmaları sistematik olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış, doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bu çalışmada, yurtiçi literatür taraması yapılmış, YÖK tez merkezinden ulaşılabilen kaynaklar çalışma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın iç geçerliği ve güvenirliğini arttırmak için literatür taraması tekrarlanmıştır. Tablo haline getirilen 15 adet tez çalışması, belirlenen kapsam dâhilinde tekrar gözden geçirilmiş ve kendi içinde anlamlı bir bütün oluşturan bölümler kodlanarak isimlendirilmiştir. Araştırma sonunda, problem durumuna yönelik olarak ilk ulusal tezin 2006 yılında hazırlandığı, büyük ölçüde doktora seviyesinde öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını konu alan tezlerin olduğu, en çok nicel ve karma yöntemli araştırmaların tercih edildiği ve yaklaşım türü olarak en fazla öğrenme stillerine yönelik piyano eğitimi tezlerinin hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
In order to achieve more effective and desired results in education with new searches
in the field of educational sciences, new experiments are constantly made and new
methods and models are revealed. From this point of view, scientific research is
indispensable for the development and progress of music education as a field of
educational sciences. This research aims to systematically examine the researches
related to learning and teaching approaches in piano education. Scanning method
was used in the study, and the data obtained through document analysis were
analyzed using content analysis. In this study, the domestic literature was searched
and the resources available from the YÖK thesis center were included in the study.
The literature review was repeated to increase the internal validity and reliability of
the study. 15 thesis studies, which were put into tables, were reviewed within the
determined scope, and the sections that form a meaningful whole were coded and
named. At the end of the research, it was concluded that the first national thesis was
prepared in 2006 for the problem situation, there were theses mainly on doctoral
level learning and teaching approaches, quantitative and mixed method studies were
preferred most, and piano education theses were prepared mostly for learning styles
as an approach has been reached.