Bu araştırma Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Lisans 1. Sınıf düzeyi piyano öğrencilerinin çalışacakları bir eser ve piyano tekniği hakkında hedeflerden haberdar olmalarının, piyano çalışma sürecine etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır.Öğrencilerin çalışacakları eserlerin içerdiği teknik davranışlar hakkında önceden bilgi edinmeleri, hangi teknik davranışları kazanacaklarını bilmeleri, piyano çalışma sürecini daha etkili hale getirebileceğinden araştırma önem kazanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü 1. Sınıf piyano dersi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada öntest sontest gruplu deneysel desen kullanılmıştır. 6 haftalık deney sürecinin ardından deney grubundaki öğrencilerin "motif ve cümleleri doğru çalabilme" ve "notaları doğru çalabilme" davranışları haricinde piyanodaki temel teknik davranışlarda gelişme olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin ulaşmaları gereken hedefleri bilmelerinin piyano çalma sürecine olumlu anlamda etki ettiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Piyano, Piyano Eğitimi, Gagne, Öğretim Etkinlikleri Modeli, Hedeften Haberdar Etme.
The aim of this research is to survey the effect of informing Nevsehir Hacı
Bektas Veli University 1. class piano students about the objective on some
technical behaviors in the piano working process. Knowing of the technical
behaviors involved in the work, knowing what technical behaviors they will
gain by stutents can influence the piano work process, which makes research
more important as it can make the process more effective. The study group of
the research is composed of first grade piano students of Nevsehir Haci Bektaş
Veli University Fine Arts Faculty Music Department.. In the study,
experimental design with the pretest posttest was used. After the 6 weeks
experimental period, students in the experimental group shows that: It has been
observed that there is an improvement in basic technical behaviors in the piano
working process, except for the behaviors of playing motifs and cues correctly
and playing the right notes. As a result, knowing the goals that students need to
reach have a positive impact on the piano playing process.