Ortaokul öğrencilerinin saldırganlık durumları ve oynadıkları bilgisayar oyunları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Evgin, Derya
dc.contributor.author Çalışkan, Zehra
dc.contributor.author Kaplan, Bahriye
dc.contributor.author Caner, Nuray
dc.date.accessioned 2022-06-22T06:02:59Z
dc.date.available 2022-06-22T06:02:59Z
dc.date.issued 2019-10
dc.identifier.citation EVGİN, D., ÇALIŞKAN, Z. I., KAPLAN, B., & CANER, N. (2019). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SALDIRGANLIK DURUMLARI VE OYNADIKLARI BİLGİSAYAR OYUNLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1521-1540. tr_TR
dc.identifier.uri https://click.endnote.com/viewer?doi=10.17755%2Fesosder.471222&token=WzI2MzgzMDUsIjEwLjE3NzU1L2Vzb3NkZXIuNDcxMjIyIl0.z_MzF3MZyofDsE8CjvNM2vrkCSY
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7279
dc.description.abstract Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin şiddet davranışları ve oynadıkları bilgisayar oyunlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı özellikteolan çalışma 239 ortaokul öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışma için kurum, ebeveyn ve öğrenci onayı alınmış, veriler anket formu ve Saldırganlık Ölçeği (SÖ) ile yüz-yüze toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin% 43.9’u son bir yıl içinde şiddete maruz kaldığını, %42.3’ü de şiddet uyguladığını ifadeetmişlerdir. Öğrenciler en çok itilme, tekmelenme, tokatlanma (%79.5), bir alet ile saldırma (%79.1), tehdit edilmeyi (%75.7), en az ise lakap takılmasını (%40.2) şiddet olarak değerlendirmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin % 88.7’ sinin evinde bilgisayar olduğu, %85.8’ inin bilgisayar oyunu oynadığı ve %10.7’ sinin 2 saatten daha uzun süre bilgisayarda oyun oynadığı belirlenmiştir. Kız öğrencilerin %39.8’ i bilgisayarda zeka ve mantık oyunları oynarken, erkek öğrencilerin %61.7’ sinin savaş ve strateji oyunları oynadıkları bulunmuştur. Öğrencilerin saldırganlık ölçeğinden aldıkları toplam puanların ortalamasının 80.1±2.53 olduğu bulunmuştur. Sınıf düzeyi arttıkça saldırganlık düzeyinde artış görülmektedir (p< 0.05). Saldırganlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin daha çok (% 73.3) savaş ve strateji oyunları oynadıkları tespit edilmiştir ( p<0.05). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof ISSN:1304-0278 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilgisayar oyunu tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.subject Hemşirelik tr_TR
dc.subject Saldırganlık davranışı tr_TR
dc.subject Şiddet tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin saldırganlık durumları ve oynadıkları bilgisayar oyunları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Semra ve Vefa Küçük sağlık bilimleri fakültesi/hemşirelik bölümü/çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 114207 tr_TR
dc.contributor.authorID 51951 tr_TR
dc.contributor.authorID 112196 tr_TR
dc.contributor.authorID 112226 tr_TR
dc.identifier.volume 18 tr_TR
dc.identifier.issue 72 tr_TR
dc.identifier.startpage 1521 tr_TR
dc.identifier.endpage 1540 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster