Hemşirelik eğitimi veren öğretim elemanlarının iletişim becerilerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yerlikaya, Fatih
dc.contributor.author Güven, Şefika Dilek
dc.date.accessioned 2020-11-10T12:20:05Z
dc.date.available 2020-11-10T12:20:05Z
dc.date.issued 2017-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/695
dc.description.abstract Bu çalışma, hemşirelik eğitimi veren öğretim elemanlarının iletişim becerilerini öğretim elemanı ve öğrenci gözüyle değerlendirerek belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü'nde 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde ders veren öğretim elemanları ve öğrenim gören öğrencilerle, 26 Aralık 2016- 06 Ocak 2017 tarihleri arasında yapılmıştır. Veriler anket formu ve Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü'nde 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören toplam 466 öğrenci ve eğitim veren 35 öğretim elemanı oluşturmuştur. Evrenden örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya katılmayı kabul eden 326 öğrenci ve 35 öğretim elemanı araştırmaya dahil edildi. Veriler sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, bağımsız iki örnek t testi ve ANOVA ile değerlendirilmiştir. Araştırmaya başlamadan önce Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Etik Kurulu'ndan etik kurul onayı, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksekokulu Müdürlüğü'nden gerekli izin, araştırmaya katılan öğrenci ve öğretim elemanlarından yazılı onam alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretim elemanlarının iletişim becerilerine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri arasında fark olduğu ve öğretim elemanlarının kendi iletişim becerilerine yönelik görüşlerinin öğrencilerin görüşlerine göre daha yeterli düzeyde olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda öğretim elemanlarının iletişim becerilerinin öğrencilere göre de daha yeterli düzeye gelebilmesi için öğretim elemanlarının iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik gerekli düzenlemelerin ya da faaliyetlerin yapılması önerilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study was conducted in order to determine the communication skills of the instructors who teach nursing education by evaluating the teaching staff and students. This research was conducted to lecturers and students of Nursing Department of Nevşehir Haci Bektaş Veli University Semra and Vefa Küçük Health School during the fall semester of the 2016-2017 academic year between 26 December 2016 and 06 January 2017. The data were collected with the survey form and the Teacher Communication Skills Scale. The universe of the research was composed of 466 students and 35 teaching staff in the fall semester of 2016-2017 academic year in Nevsehir Haci Bektaş Veli University Semra and Vefa Küçük Health School Nursing Department. 326 students and 35 teaching staff who agreed to take part in the survey. Data were evaluated by frequency, percentage, mean, standard deviation, independent two-sample t-test and ANOVA. Before starting the research, approval of the ethics committee of Haci Bektaş Veli University Ethics Committee was obtained from Directorate of Nevşehir Haci Bektaş Veli University Semra and Vefa Küçük Health School, and written permission was given from the students and instructors participating in the research. According to the results of the research, it was found that there has been a difference about communication skills between teaching staff and students and the teaching staffs' opinions about their communication skills were more adequate than the opinions of the students. In the direction of these results, it is suggested that necessary arrangements or activities should be made to improve the communication skills of the instructors in order to ensure that the communication skills of the instructors are more adequate than the students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hemşirelik tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject İletişim Becerisi tr_TR
dc.subject Nursing tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Communication skill tr_TR
dc.title Hemşirelik eğitimi veren öğretim elemanlarının iletişim becerilerinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determination of communication skills of nursing education instructors tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Semra Ve Vefa Küçük Sağlık Bilimleri Fakültesi/Hemşirelik Bölümü/Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 49141 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster