Eğitim turizmi kapsamında destinasyon seçimini etkileyen faktörler: İstanbul örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydın, Şule
dc.contributor.author Hançer, Fatih Hasan
dc.date.accessioned 2022-06-15T13:51:41Z
dc.date.available 2022-06-15T13:51:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6956
dc.description.abstract İletişim ve ulaşım olanaklarının yaygınlaşması, her alanda olduğu gibi eğitim alanında da önemli gelişmelere yol açmaktadır. Bu gelişmeler sonucunda, özellikle üniversite öğrenimi için yapılan seyahatler giderek artmıştır. Genellikle gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelere yapılan bu seyahatlerle oluşan uluslararası öğrenci hareketliliği, beraberinde birçok fırsatı ve sorunu getirebilmektedir. Bu önemli fırsatlardan birisi, eğitim turizmidir. Eğitim turizmi, ev sahibi ülke ekonomilerine çok ciddi ekonomik katkılar sağlamaktadır. ABD, Kanada, Avustralya, İngiltere, Fransa ve Almanya, eğitim turizmi pazarındaki en güçlü ülkelerdir. Dünyanın en çok turist ağırlayan ülkelerinden birisi olan Türkiye ise son yıllarda görece fazla sayıda uluslararası öğrenciyi bünyesine çekse de eğitim turizmi alanında ciddi bir varlık gösterememektedir. Bu araştırmanın temel amacı, eğitim turizmi kapsamında yükseköğrenim için Türkiye’ye gelen uluslararası öğrencilerin bu kararı almasında etkili olan faktörlerin ortaya çıkarılmasıdır. Ayrıca, Türkiye’de eğitim turizminin genel görünümünün ortaya konulması ve bu öğrencilerin Türkiye’de öğrenim görmeye karar verdikten sonra yaşadıkları olumlu ve olumsuz deneyimlerin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Literatür taramasının ardından nitel yaklaşımın esas alındığı araştırmada derinlemesine görüşmelerden elde edilen bulgular kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. İstanbul ilindeki vakıf üniversitelerinde öğrenim gören 27 uluslararası öğrenciden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda, ülke ve şehir seçim sürecinde; ailevi nedenler, tavsiyeler, sosyokültürel ve dini yakınlık, İstanbul ilinin imajı, vize kolaylığı ve düşük öğrenim ücretlerinin oldukça etkili olduğu görülmüştür. Üniversite seçim sürecinde ise arkadaş tavsiyeleri ve üniversitelerin lokasyonu öne çıkmıştır. Eğitim, turizm, iletişim, kültür, dil, ekonomi ve diplomasi gibi çok sayıda bileşen ile etki ve ilgi alanına sahip olduğu değerlendirilen araştırma konusunun, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Yüksek Öğretim Kurumu, üniversiteler, yabancı dil kursları, mesleki eğitim kursları, konaklama işletmeleri, ulaştırma işletmeleri, seyahat acenteleri, yurtdışı eğitim hizmeti üzerinde yoğunlaşan aracı kurumlar ve yeni araştırmacılar için kaynak niteliği taşıması öngörülmektedir. Araştırma sonucunda ortaya çıkacak sorunlara ilişkin olarak ilgili kurumlarca uygulanabilir politika önerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The expansion of communication and transportation opportunities leads to important developments in the field of education, as in all areas. As a result of these developments, trips to university education in particular have increased steadily. International student mobility, usually caused by these trips to developed or developing countries, can bring many opportunities and problems. One of these important opportunities is educational tourism. Educational tourism makes a very serious economic contribution to the economies of the host countries. The US, Canada, Australia, the UK, France and Germany are the strongest countries in the education tourism market. Although Turkey, one of the most welcoming countries in the world, has attracted a relatively large number of international students in recent years, it cannot show a serious presence in the field of educational tourism. The main aim of this research is to identify the factors that are effective in making this decision for international students who come to Turkey for higher education within the scope of education tourism. In addition, it is aimed to reveal the general outlook of educational tourism in Turkey and to reveal the positive and negative experiences that these students experience after they decide to study in Turkey. After a literature review, a semi-structured interview form was prepared using the results obtained from in-depth interviews in a study based on a qualitative approach. Data from 27 international students studying at foundation universities in Istanbul province were subjected to content analysis. As a result of the analysis, family reasons, recommendations, sociocultural and religious proximity, the image of Istanbul province, visa ease and low tuition fees were very effective in the country and city selection process. During the university selection process, the advice of friends and the location of the universities stood out. Education, tourism, communication, culture, language, economy, and diplomacy with several components such as domain and with the area of interest could be considered the subject of research, Ministry of culture and tourism, Treasury and the Ministry of finance, the Ministry of Foreign Affairs, Ministry of Education, Higher Education Institutions, Universities, foreign language courses, vocational training courses, accommodation, businesses, transportation companies, travel agents, international brokerage firms and new resource for researchers focusing on the management of quality education services is projected to have. It is aimed to develop applicable policy proposals by the relevant institutions regarding the problems that will arise as a result of the research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, YÖK Tez Merkezi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim turizmi tr_TR
dc.subject Uluslararası öğrenci tr_TR
dc.subject Destinasyon seçimi tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Education tourism tr_TR
dc.subject International Student tr_TR
dc.subject The Choice of Destination tr_TR
dc.title Eğitim turizmi kapsamında destinasyon seçimini etkileyen faktörler: İstanbul örneği tr_TR
dc.title.alternative Factors affecting destination selection within the scope of education tourism: İstanbul case tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 59459 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-8760-643X tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster