dc.contributor.author |
Kahraman, Burak |
|
dc.contributor.author |
Ozansoy Tunçdemir, Nihan |
|
dc.contributor.author |
Kekillioğlu, Aysel |
|
dc.contributor.author |
Özcan, Ayşegül |
|
dc.contributor.author |
Kahraman, Leyla |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-13T10:40:34Z |
|
dc.date.available |
2022-06-13T10:40:34Z |
|
dc.date.issued |
2015-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6657 |
|
dc.description.abstract |
Cinsel kimliklerin sosyo-kültürel olarak bölünmesi ve toplum tarafından kategorileştirilmesi sosyolojinin ilgi alanına girmektedir. Toplumsal alanda cinsiyete farklı anlamlar yüklenmektedir. Bu farklı anlamlar toplumun inşa süreci boyunca yeniden organize edilerek bireylere belli davranış kalıpları ve ilişki biçimleri sunmaktadır. Yalnız inşa edilen bu anlamların ve değerlerin kurulması ve toplum tarafından benimsenmesi zor olabildiği gibi bu anlamların ve değerlerin değişmesi de oldukça güçtür. İnşa edilen anlam dünyası toplumdan topluma değiştiği gibi aynı toplum içindeki topluluklara ve daha küçük sosyal gruplara göre de farklılıklar olabilmektedir. Sosyalleşme sürecinde öğrenilen cinsiyet kalıpları kişilerin ilerideki yaşantılarında büyük rol oynamaktadır. Bu anlamda toplumsal cinsiyet çalışmaları toplumlardaki bu farklılıkları tespit etmek açısından oldukça önemlidir. Bu amaçla çalışmamızda 1029 üniversite öğrencisine anket uygulayarak toplumsal cinsiyet algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Sociology is interested in socio-cultural division and categorization of
gender idetities by the society. Different definitions are implied to gender on social
field. These different definitions are reorganized through the build-up period of
society and they offer behavior patterns and relationship types to the individuals. It
can be hard for the society to accept and form these definitons and values; to
change them can also be very difficult. The builded world of definiton can change
between societies and also they can differ through different communities and
smaller social groups in the same society. The gender patterns that are learned in
period of socialization play a big role on people’s later life. This is why social
denger studies are very important in locating these differences in societies. For this
reason, we have tried to determine social gender perceptions in our study by
surveyying 1029 university student. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Sobider |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Toplumsal cinsiyet |
tr_TR |
dc.subject |
Cinsiyet eşitsizliği |
tr_TR |
dc.subject |
Kadın |
tr_TR |
dc.subject |
Ataerkil yapı |
tr_TR |
dc.subject |
Üniversite öğrencileri |
tr_TR |
dc.subject |
Gender |
tr_TR |
dc.subject |
Gender inequality |
tr_TR |
dc.subject |
Woman |
tr_TR |
dc.subject |
Patriarchy |
tr_TR |
dc.subject |
University |
tr_TR |
dc.subject |
Student |
tr_TR |
dc.title |
Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algıları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Gender perceptions of university students |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Sobider Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/sosyoloji bölümü/kurumlar sosyolojisi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
46415 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
304 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
322 |
tr_TR |