dc.contributor.author |
Bozpolat, Ceylan |
|
dc.contributor.author |
Güzelgün Arslan, Hülya |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-13T08:45:26Z |
|
dc.date.available |
2022-05-13T08:45:26Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Bozpolat, C., & Arslan, H. G. (2021). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile Marka Sadakati Arasındaki İlişkide Kurumsal İtibarın Aracılık Etkisi. Third Sector Social Economic Review, 56(2), 941-966. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6559 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, banka müşterilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile marka sadakatleri arasındaki ilişkide kurumsal itibar algılarının aracılık etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri çevrimiçi anket aracılığıyla kolayda örnekleme yöntemi referans alınarak toplanmıştır. Araştırmada öncelikle kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ölçeklerinin ilgili örneklemde güvenirliğini ve geçerliğini test etmek için açıklayıcı ve iki aşamalı doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Sonrasında ise kurumsal itibar aracı değişkenin modeldeki etki rolünü belirleyebilmek için yapısal eşitlik modellemesi yardımıyla aracılık analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, banka müşterilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algıları onların marka sadakatlerini pozitif yönde anlamlı (β=0.276 p<0.01) bir şekilde etkilerken; bu ilişkide banka müşterilerinin kurumsal itibar algılarının aracılık etkisi devreye girdiğinde başlangıçta elde edilen ilişkinin yönü ve büyüklüğü β= 0.073 (p>0.05) şeklinde gerçekleşmektedir. Bu sonuçlar kurumsal sosyal sorumluluk ile marka sadakati arasındaki ilişkide kurumsal itibarın tam aracı rol oynadığını göstermektedir. Araştırma, banka müşterilerinin bakış açısıyla sektöre sürdürülebilir rekabet için kurumsal sosyal sorumluluğun önemine ilişkin ampirik sonuçlar sunmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.05.1562 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Marka sadakati |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal sosyal sorumluluk |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal iİtibar |
tr_TR |
dc.subject |
Bankacılık sektörü |
tr_TR |
dc.title |
Kurumsal sosyal sorumluluk ile marka sadakati arasındaki ilişkide kurumsal itibarın aracılık etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The mediating role of corporate reputation on the relationship between corporate social responsibility and brand loyalty |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
3.Sektor Sosyal Ekonomi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/finans ve bankacılık bölümü/finans ve bankacılık anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38450 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
56 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
941 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
966 |
tr_TR |