Kurumsal sosyal sorumluluk ile marka sadakati arasındaki ilişkide kurumsal itibarın aracılık etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozpolat, Ceylan
dc.contributor.author Güzelgün Arslan, Hülya
dc.date.accessioned 2022-05-13T08:45:26Z
dc.date.available 2022-05-13T08:45:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Bozpolat, C., & Arslan, H. G. (2021). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile Marka Sadakati Arasındaki İlişkide Kurumsal İtibarın Aracılık Etkisi. Third Sector Social Economic Review, 56(2), 941-966. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6559
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, banka müşterilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile marka sadakatleri arasındaki ilişkide kurumsal itibar algılarının aracılık etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri çevrimiçi anket aracılığıyla kolayda örnekleme yöntemi referans alınarak toplanmıştır. Araştırmada öncelikle kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ölçeklerinin ilgili örneklemde güvenirliğini ve geçerliğini test etmek için açıklayıcı ve iki aşamalı doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Sonrasında ise kurumsal itibar aracı değişkenin modeldeki etki rolünü belirleyebilmek için yapısal eşitlik modellemesi yardımıyla aracılık analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, banka müşterilerinin kurumsal sosyal sorumluluk algıları onların marka sadakatlerini pozitif yönde anlamlı (β=0.276 p<0.01) bir şekilde etkilerken; bu ilişkide banka müşterilerinin kurumsal itibar algılarının aracılık etkisi devreye girdiğinde başlangıçta elde edilen ilişkinin yönü ve büyüklüğü β= 0.073 (p>0.05) şeklinde gerçekleşmektedir. Bu sonuçlar kurumsal sosyal sorumluluk ile marka sadakati arasındaki ilişkide kurumsal itibarın tam aracı rol oynadığını göstermektedir. Araştırma, banka müşterilerinin bakış açısıyla sektöre sürdürülebilir rekabet için kurumsal sosyal sorumluluğun önemine ilişkin ampirik sonuçlar sunmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.05.1562 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka sadakati tr_TR
dc.subject Kurumsal sosyal sorumluluk tr_TR
dc.subject Kurumsal iİtibar tr_TR
dc.subject Bankacılık sektörü tr_TR
dc.title Kurumsal sosyal sorumluluk ile marka sadakati arasındaki ilişkide kurumsal itibarın aracılık etkisi tr_TR
dc.title.alternative The mediating role of corporate reputation on the relationship between corporate social responsibility and brand loyalty tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal 3.Sektor Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/finans ve bankacılık bölümü/finans ve bankacılık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.identifier.volume 56 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 941 tr_TR
dc.identifier.endpage 966 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster