Özet:
Turizm endüstrisi içerisinde kurum/kuruluş ve birçok faaliyeti bulunduran bir sektördür.
Küreselleşme ve teknolojinin beraberinde getirdiği değişimler, bu kurum/kuruluşları ve
faaliyetleri büyük oranda etkilemiştir. Yaşanan değişim ve gelişimler, seyahat acentaların sunmuş
olduğu ürünlerin yeniliğinin ve gelişiminin önemli olduğunu göstermektedir. Çünkü ürün gelişimi
ve yeniliği, değişen küresel dünyamızda rekabette en önemli araç olarak görülmektedir. Bu
çalışmanın amacı, Sultanahmet bölgesinde bulunan ve kültür turizmine yönelik hizmet sunan A
grubu seyahat acentelerinin yenlik yönetimine yaklaşımlarını belirlemektir. Çalışmanın
amaçlarına ulaşabilmek için, araştırma kapsamında durum değerlendirmesi çalışmalarında
güvenirliği sınanmış bulunan ve nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış
görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada, örneklem büyüklüğü tesadüfi örneklem
yöntemlerinden rasgele örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Toplamda 13 seyahat
acenta yetkilisi ve çalışanlarıyla görüşülmüştür. Ancak, 3 yetkilinin vermiş olduğu bilgilerin
yetersiz olmasından dolayı çalışmaya dahil edilmemiştir. Toplanan veriler, nitel araştırma
yöntemlerinden biri olaran içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İncelenen dökümanlar
sonucunda, kültürel deneyime yönelik ürün yeniliğine yönelik “ürünün içeriğine yönelik” ve
“ürünün sunumuna yönelik yenilikler” olmak üzere iki ana tema ortaya çıkmıştır. Ürün içeriğine
yönelik yenilikler, bölgede bulunan acentaların sayısının fazlalığı ve aynı ürünü sunması,
acentaları bu faaliyete yönelttiği görülmektedir. Ürünün sunumuna yönelik yeniliklerde ise,
ürünün sunumunda meydana gelen yenilikler ürünü daha çekici kılacağını ve üründe de birtakım
yenilikler getireceği seyahat acentaları yöneticileri ve çalışanları tarafından belirtilmektedir.