dc.contributor.author |
Atsız, Ozan |
|
dc.contributor.author |
Kızılırmak, İsmail |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-11T07:40:25Z |
|
dc.date.available |
2022-05-11T07:40:25Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-25 |
|
dc.identifier.citation |
Atsız, O., & Kızılırmak, İ. (2017). Mardin’in doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlaması kapsamında incelenmesi. Mukaddime, 8(1), 25-41. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/pub/mukaddime/article/296624 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6483 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Mardin’in sahip olduğu arz unsurlarını ortaya koymak, sahip olduğu zenginliği öne çıkarmak ve konuya ilişkin ilgili paydaşların Mardin’in sahip olduğu doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlamasında kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, toplamda 10 yerel paydaş ile derinlemesine görüşme tekniği yoluyla veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, Mardin’in birçok turizm türü için zengin bir potansiyele sahip olduğu görülmüştür. Turizmden geçimini sağlayan Mardin için doğal ve kültürel çekicilikler turizm açısından değerlendirildiğinde, ekonomik açıdan ile çok önemli katkılarının olacağı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, bu çekiciliklerin destinasyonda bulunan turizme ilişkin yerel yönetimler tarafından doğru politikalarla kullanılması gerektiği de yerel paydaşlar tarafından değerlendirilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is attempted to determine elements of
supply, natural and cultural attractiveness of Mardin using in destination
marketing by taking reviews of local stakeholders who have ideas on this
subject. Data is obtained from a total of 10 local stakeholders through indepth interviews. As a result, it has been concluded that Mardin has a rich
tourism potential. Additionally, natural and cultural attractiveness would contribute to Mardin’s economy important benefits. It has been evaluated
by local holders that it is necessary to use this attractiveness with the
appropriate policies. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Dergipark |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.19059/mukaddime.296624 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Mardin |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon pazarlaması |
tr_TR |
dc.subject |
Doğal ve kültürel çekicilikler |
tr_TR |
dc.subject |
Destination marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Natural and cultural attractiveness |
tr_TR |
dc.title |
Mardin’in doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlaması kapsamında incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Investigation of Mardin's natural and cultural attractiveness within the scope of destination marketing |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Mukaddime |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
226341 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
8 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
25 |
tr_TR |