Bu araştırmada, Endüstri 4.0 çağında Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Isparta Uygulamalı Bilimler
Üniversitesi’nde muhasebe - finans yönetimi öğrencilerinin uzaktan öğretim sistemine yönelik algılar ve bu algıların
birbiri ile olan ilişkilerini incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma kapsamında ağırlıklı olarak muhasebe ve finans eğitimi
alan 334 öğrenciye online olarak anket veri toplama yöntemi ile soru ve ifadeler yöneltilmesi sonucunda elde edilen
veriler güvenilirlik, faktör ve regresyon analizine tabi tutulmuştur. Güvenilirlik analizi sonrasında oldukça yüksek
güvenilirlikte olan veriler, faktör analizine tabi tutulması sonucunda beş faktöre ayrılmıştır. Bu faktörler ile oluşturulan
hipotezler regresyon analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda araştırma konu ve amaç doğrultusunda oluşturulan
hipotezlerin tamamı kabul edilmiştir. Dolayısı ile öğrencilerin rasyonellik algıları, sistemin bilgi kalitesi ve güvenliği,
operasyonel karar desteği ve yordam etkinliği, sistemin hizmet kalitesi ve sisteme yönelik beklenti etkisi ve inanç
sistematiği tutumunun oluşmasında etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
This study focuses on the perceptions of accounting-finance management students at Burdur Mehmet Akif Ersoy
University and Isparta University of Applied Sciences regarding the distance education system in the age of Industry 4.0
and the relationships among these perceptions. Within the scope of the study, 334 students predominantly taking
accounting and finance classes were posed questions and statements through online questionnaire data collection
method, and the data obtained were subjected to reliability, factor, and regression analysis. Following the reliability
analysis, the data with very high reliability were subjected to factor analysis and divided into five factors accordingly.
The hypotheses formed with these factors were put through regression analysis. As a result of the study, all of the
hypotheses formed in line with the research topic and objective were confirmed. Hence, the study revealed that students'
perceptions of rationality, information quality and security of the system, operational decision support and procedure
effectiveness have influence over the attitudes of expectation effect towards the system and the service quality of the
system, and the belief systematic.