Kapadokya Bölgesi'nde faaliyet gösteren seyahat acentelerineyönelik E-şikâyetlerin içerik analizi ile incelenmesi: TripAdvisor örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Aslı Sultan
dc.contributor.author Çamlıca, Koray
dc.contributor.author Aslan, Hasret Muharrem
dc.date.accessioned 2022-04-25T06:06:02Z
dc.date.available 2022-04-25T06:06:02Z
dc.date.issued 2022-03-25
dc.identifier.citation Çamlıca, K., Eren, A.S. ve Aslan, H.M. (2022). Kapadokya Bölgesi’nde Faaliyet Gösteren Seyahat Acentelerine Yönelik EŞikâyetlerin İçerik Analizi ile İncelenmesi: TripAdvisor Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 122-136. tr_TR
dc.identifier.uri https://dx.doi.org/10.32572/guntad.993439
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6444
dc.description.abstract Seyahat acenteleri, turistik ürüne ulaşmak isteyen tüketiciler için büyük öneme sahip aracı işletmeler olarak bilinmektedir. Günümüzde teknolojinin de gelişmesi ile birlikte tüketiciler şikâyetlerini yayınlamayı tercih etmektedir. Bu çalışmanın amacı Kapadokya Bölgesi’nde faaliyet gösteren seyahat acentelerine yönelik e-şikâyetlerin içerik analizi incelenmesi ve bölgedeki mevcut durumun tespit edilmesidir. Çalışma, seyahat acentelerine mevcut e-şikâyetler hakkında bilgi vermesi ve turistlere verilen hizmetlerin iyileştirilmesi açısından büyük öneme sahiptir. Çalışmada Kapadokya Bölgesi’nde faaliyet gösteren seyahat acenteleri için, TripAdvisor sitesi üzerinden yapılan 164 e-şikâyet incelenmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi ile incelenmiş ardından da mikro analize tabi tutulmuştur. İnceleme sonunda e-şikâyetler 4 kategori altında toplanmıştır. Çalışmada, turistlere nezaket kuralları dışında bir davranış, haksız ücretlendirme, yabancı dil yetersizliği, turist-personel arası olumsuz etkileşim ve buna bağlı oluşan tatminsizlik gibi sonuçlara ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Travel agencies are known as intermediary businesses of great importance for consumers who want to access touristic products. Nowadays, with the development of technology, consumers prefer to publish their complaints. The aim of this study is to examine the content analysis of e-complaints against travel agencies operating in the Cappadocia Region and to determine the current situation in the region. The study is of great importance in terms of informing travel agents about current ecomplaints and improving the services provided to tourists. In the study, 164 e-complaints submitted to travel agencies operating in the Cappadocia region, through the TripAdvisor site, were examined. The obtained data were analyzed by content analysis and then subjected to micro-analysis. At the end of the review, e-complaints were grouped under 4 categories. In the study, results such as out of courtesy towards tourists, unfair remuneration, lack of foreign language, negative interaction between tourist and staff and the resulting dissatisfaction were obtained. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.32572/guntad.993439 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Seyahat acentesi tr_TR
dc.subject E-şikâyet tr_TR
dc.subject İçerik analizi tr_TR
dc.subject TripAdvisor tr_TR
dc.subject Kapadokya bölgesi tr_TR
dc.subject Travel agency tr_TR
dc.subject E-complaint tr_TR
dc.subject Content analysis tr_TR
dc.subject TripAdvisor tr_TR
dc.subject Cappadocia reigon tr_TR
dc.title Kapadokya Bölgesi'nde faaliyet gösteren seyahat acentelerineyönelik E-şikâyetlerin içerik analizi ile incelenmesi: TripAdvisor örneği tr_TR
dc.title.alternative Study of E-complaints regarding travel agencies operating in the cappadocia region with content analysis: The case of tripadvisor tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-0746-285X tr_TR
dc.contributor.authorID 12034 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 122 tr_TR
dc.identifier.endpage 136 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster