Hastanelerin diiyalojik bir iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Konya’daki kamu hastaneleri ve özel hastaneler üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özçelik Baloğlu, Özge
dc.date.accessioned 2022-02-02T13:19:00Z
dc.date.available 2022-02-02T13:19:00Z
dc.date.issued 2020-07-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6355
dc.description.abstract Teknoloji beraberinde gelişen internet, günümüzde birçok alan gibi kurumların dijital alanda temsilini de etkilemekte ve bireyleri medyanın sosyalleşmiş haliyle yeniden yönlendirmektedir. Bireylerin her an her yerde sınırsızca ulaşabileceği bir kanal olarak sosyal medya ise internetle birlikte bireylere sağladığı dijital katılım olanağıyla, bilgiye erişimin de rehberliğini yapmaktadır. Diyalojik olarak iki yönlü iletişimsel eylem sürecine katılan birey, salt bilgiyi alan değil, aktaran konumuna da taşınmaktadır. Çalışma temelde sosyal medyanın bir diyalojik iletişim aracı olarak hastanelerde kullanımını ele almak amacıyla oluşturulmuştur. Nitel araştırma yöntemi kapsamında yer alan içerik analizi tekniği kullanılan çalışmada, Konya’da kamu ve özel hastaneler kategorisinde yer alan iki hastanenin sosyal medya hesapları 13.11.2019-13.12.2019 tarihlerinde incelenmektedir. Hastanelerin Twitter, Instagram ve Facebook paylaşımlarının gözlendiği süreçte, paylaşım konuları, sayıları, beğenileri, görseller, niteliksel olarak kategorilere ayrılmakta, sosyal medya sayfa ve arayüz farkları ortaya konmaya çalışılmaktadır. Araştırmada hastanelerin, bilgi paylaşımında, diyalojik döngüye katkıda bulundukları, enformasyon anlamında, kamuya ait bilgilendirme içeriklerini kapsayan paylaşımların olduğu, ziyaretçilerin yorum yapma konusunda herhangi bir engelle karşılaşmadıkları, paylaşımların diyalojik iletişim doğrultusunda gerçekleştiği görülürken, paylaşımlara yapılan yorumlar ve mesajlar kapsamında ise hastanelerin sosyal medya hesaplarının ziyaretçilerle sohbet ve bilgilenme süreci dolayısıyla diyalojik olarak yeterli görülmediği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erciyes İletişim Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17680 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject Diyalojik iletişim tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Konya tr_TR
dc.subject Hastaneler tr_TR
dc.title Hastanelerin diiyalojik bir iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Konya’daki kamu hastaneleri ve özel hastaneler üzerine bir araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes İletişim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Rektörlük/kurumsal iletişim koordinatörlüğü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4713-8720 tr_TR
dc.contributor.authorID 340208 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1127 tr_TR
dc.identifier.endpage 1152 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster