Turizm, seyahat ve ağırlama alanlarında çok kriterli karar verme teknikleri kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karakuş, Yusuf
dc.date.accessioned 2022-01-17T14:02:17Z
dc.date.available 2022-01-17T14:02:17Z
dc.date.issued 2021-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6299
dc.description.abstract Özellikle Covid-19 pandemisi döneminde Turizm, seyahat ve ağırlama endüstrisinin önemi herzamankinden daha fazla ortaya çıkmıştır. Bu nedenle bu alanlardaki problemlerin üstesinden gelinmesine yönelik bilimsel bilgi birikimine oldukça ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada, çok kriterli karar verme tekniklerinin gerekliliğine ve üstünlüklerine yönelik bir farkındalığa ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın temel amacı bu farkındalığın oluşturulmasına yönelik bir adım atmaktır. Bu kapsamda öncelikle Turizm, seyahat ve ağırlama sektöründe karar vermek neden zor olduğu sorusu üzerine durulmuştur. Ardından bu yöntemlerin neden gerek olabileceği ve nasıl üstünlükleri olduğu sorularına yanıt aranmıştır. Ardından turizm, seyahat ve ağırlama alanında çok kriterli karar verme tekniklerini kullanan çalışmalardan örnekler verilerek sonraki okumalar için araştırma makaleleri önerilmiştir. Birbirinden farklı yöntemler kullanarak farklı yaklaşımlar benimseyen bu çalışmaların incelenmesiyle çok kriterli karar verme tekniklerinin kabiliyetlerine yönelik bir farkındalığın oluşması amaçlanmaktadır. Son olarak da bilimsel bilgi üretimine yönelik yeni (farklı) yaklaşımların benimsenebilmesine yönelik eğitim kurumları için bazı öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Especially during the Covid-19 pandemic, the importance of the tourism, travel and hospitality industry has become even more evident. For this reason, there is a great need for a scientific knowledge unit to overcome the problems in these fields. At this point, an awareness of the necessity and advantages of multi-criteria decision making techniques is needed. The main purpose of this study is to take a step towards creating this awareness. In this context, first of all, the question of why it is difficult to make a decision in the tourism, travel and hospitality sector is emphasized. Then, answers were sought to the questions of why these methods might be necessary and how they were superior. Then, examples of studies using multi-criteria decision making techniques in the field of tourism, travel and hospitality are given and some research articles are suggested for further reading. By examining these studies, which adopt different approaches using different methods, it is aimed to create an awareness of the capabilities of multi-criteria decision-making techniques. Finally, some suggestions are presented for educational institutions to adopt new (different) approaches to scientific knowledge production. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Ağırlama tr_TR
dc.subject Seyahat tr_TR
dc.subject Çok kriterli karar verme tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Hospitality tr_TR
dc.subject Travel tr_TR
dc.subject Multi-criteria decision making tr_TR
dc.title Turizm, seyahat ve ağırlama alanlarında çok kriterli karar verme teknikleri kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Using multi criteria decision making techniques in tourism, travel and hospitality tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turizm Araştırmaları Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi/Ardeşen meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/turizm ve seyahat hizmetleri pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 171841 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-4878-3134 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 33 tr_TR
dc.identifier.endpage 46 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster