Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modeli

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.date.accessioned 2022-01-17T14:02:08Z
dc.date.available 2022-01-17T14:02:08Z
dc.date.issued 2021-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6298
dc.description.abstract Bu çalışma kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modelini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunu sağlamak için literatürdeki mevcut modeller ve teoriler incelenmiştir. Bu bilgi birikimine dayanarak bir model önerisinde bulunulmuştur. Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı unsurları temelde üç boyutla incelenmiştir. Bunlar; diğer kişilerin (aile ve arkadaşlar, yerel halk, çalışanlar, diğer turistler) gösterdiği duygular, kalabalık algısı ve benzerliktir. Bu sayılan unsurların hepsinin farklı alt boyutları mevcuttur. Sonuç olarak, destinasyon sosyal hizmet alanının turistlerin kendi duygularını etkilemesi ve turistlerin kendi duygularının ise davranışsal eğilimleri etkilemesi beklenmektedir. Bu ilişkilerde ayrıca, turistlerin kendi duygularının aracılık etkisi meydana getirmesi önem kazanmaktadır. Bu ilişkilerin dışında, gelecekteki çalışmalar için birtakım düzenleyici değişkenler önerilmiştir. Son olarak, bahsi geçen kavramların nasıl ölçülebileceğine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to present a comprehensive destination social servicescape model. In order to achieve this, existing models and theories in the literature were examined. Based on this knowledge, a conceptual model proposal was provided. The elements of the comprehensive model for destination social servicescape were basically examined under three dimensions. These are the displayed emotions of others (i.e., family and friends, local people, employees, other tourists), the crowding perception, and the similarity. All of those dimensions have different sub-dimensions. As a result, it is expected that the destination social servicescape affects the tourists' own emotions and then emotions of tourists shape the behavioral intentions. In these relations, it is also important that tourists create a mediating effect on their own emotions. Apart from these relationships, several moderating variables have been proposed for future studies. Finally, suggestions were made on how to measure the aforementioned concepts. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı tr_TR
dc.subject Diğer kişilerin gösterdiği duygular tr_TR
dc.subject Kalabalık tr_TR
dc.subject Benzerlik tr_TR
dc.subject Comperehensive model of desination social servicescape tr_TR
dc.subject Displayed emotions of others tr_TR
dc.subject Crowdedness tr_TR
dc.subject Similarity tr_TR
dc.title Kapsamlı destinasyon sosyal hizmet alanı modeli tr_TR
dc.title.alternative Comperehensive model of desination social servicescape tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turizm Araştırmaları Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Atılım Üniversitesi/işletme fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 104605 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-3761-4340 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 47 tr_TR
dc.identifier.endpage 60 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster