Okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterliklerinin görev yapılan okul türüne göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kadim, Metin
dc.date.accessioned 2022-01-11T12:44:32Z
dc.date.available 2022-01-11T12:44:32Z
dc.date.issued 2013-04-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6260
dc.description.abstract Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin özyeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin oyun etkinliklerini planlama, uygulama, değerlendirme ve mesleki öz-yeterlikleri hakkındaki görüşleri görev yapılan okul türüne (anaokulu-anasınıfı) göre incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ile araştırmacı tarafından geliştirilen, dört alt boyuttan oluşan, 34 maddelik “Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi Öz-Yeterlik Anketi” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı merkez ilçede, anaokulları ile ilköğretim okulu anasınıflarında görev yapmakta olan 60 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. İstatistiksel olarak farklılığın bulunup bulunmadığını tespit etmek için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin bazılarında anaokulu ya da anasınıflarında görev yapmalarına göre farklılıkların olduğu saptanmıştır (p<0.05). Bağımsız anaokulları ile ilköğretime bağlı anasınıfları arasındaki bu farklılıkların ortadan kaldırılması için mevcut fiziksel şartların ve olanakların eşitlenmesi ve öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerden yararlanmalarının sağlanması önerilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the research is examining the preschool teachers’ self-efficacy about game activities. In this direction, it was examined that the preschool teachers’ thoughts on planning, practicing, evaluating the game activities and professional self-efficacy in respectto the kind of school the teachers work in (preschoolkindergarten). As a data collection tool "Personal Information Form" developed by the researcher, consisting of four subscales, 34-items "The Teaching Game Selfefficacy Survey in Prescool Period" is used. The study group includes 60 preschool teachers work in primary school kindergartens and the other preschool in 2010-2011 academic year in the center district connected Bolu National Education of Directorship. In order to determine whether there is difference as statistical independent t-test was used. As a result, preschool teachers' in some views on game activities of the self-efficacy according to serve kindergarten or preschool were differences. Of these differences for the elimination, equalization existing physical conditions and facilities, and the teachers in-service training is recommended. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Oyun etkinlikleri tr_TR
dc.subject Öz-yeterlik tr_TR
dc.subject Preschool education tr_TR
dc.subject Game activities tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterliklerinin görev yapılan okul türüne göre incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examine the preschool teachers’ self- efficacy about the game activities according to the type of school tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Ondokuz Mayıs Üniversitesi/Vezirköprü meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 25630 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 21 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster