Yeni Okul Dergisi’nin ele adığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi (1950-1954)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güçlü, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-12-29T09:38:45Z
dc.date.available 2021-12-29T09:38:45Z
dc.date.issued 2016-06-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6202
dc.description.abstract Yeni Okul Dergisi 1950 ve 1954 yılları arasında Pedagojik Yardımlaşma Kooperatifi tarafından çıkarılmıştır. Yaklaşık dört yıl yayın hayatına devam eden dergi toplam otuzdört sayı olarak yayımlanmıştır. H. Hüsnü Cırıtlı’nın yazı işleri müdürlüğünü yaptığı dergide eğitimin farklı alanlarından yazı ve makalelere yer verilmiştir. Bu araştırmanın amacı Yeni Okul Dergisi’nde yayımlanan yazı ve makaleleri ele almış olduğu eğitim sorunları açısından genel bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaç çerçevesinde dergide yer verilen yazı ve makaleler amaca uygun olarak incelenmiştir. Betimsel analiz yönteminin kullanıldığı araştırmada ele alınan konular belli başlıklar altında verilmiştir. Araştırma sonunda dergide; eğitimde program geliştirme, eğitimin psikolojik temelleri, eğitimin sosyal temelleri, öğretmen yetiştirme, halk eğitimi, Türkçe öğretimi gibi konulara yer verildiği görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract Yeni Okul Periodical was published by Pedagogic Cooperative between 1950 and 1954. Yeni Okul Periodical was in publication life for about four years and it was published as 34 issue in total. In this periodical, H.Hüsnü Cırtlı worked as an editör; different articles and writings took place related to different areas of education. The aim of this study is to evaluate the writings and articles published on Yeni Okul Periodical in terms of the problems of education it dealt with. Within the frame of this aim, writings and articles were analyzed expediently. In this study descriptive analysis method was used and topics were presented under definite titles. Following the researches , it was seen that curriculum development, psychological foundations of education, social foundations of education, teacher training, common-public education,and Turkish education were the matters included . tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dergi tr_TR
dc.subject Süreli yayın tr_TR
dc.subject Yeni okul tr_TR
dc.subject Eğitim tarihi tr_TR
dc.subject Magazine tr_TR
dc.subject Periodical tr_TR
dc.subject History of education tr_TR
dc.title Yeni Okul Dergisi’nin ele adığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi (1950-1954) tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of yeni okul periodical in terms of the educational problems it deals with (1950- 1954) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 28569 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 68 tr_TR
dc.identifier.endpage 85 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster