dc.contributor.author |
Saklan, Emine |
|
dc.contributor.author |
Erginer, Aysun |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-29T09:37:59Z |
|
dc.date.available |
2021-12-29T09:37:59Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6200 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, Türkiye’de okul öncesi eğitimin finans kaynakları
hakkında okul yöneticisi, öğretmen (okul öncesi eğitim öğretmeni) ve veli
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel olarak desenlenen araştırmanın
katılımcılarını 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Amasya ili merkez, Göynücek,
Suluova, Merzifon ve Taşova ilçeleri resmi ilköğretim okulları ile bağımsız
anaokullarında görev yapmakta olan 55 yönetici, 88 öğretmen ve 99 veli olmak
üzere toplam 242 kişi oluşturmuştur. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme
formu ile veriler toplanmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ekonomik yetersizlikler, okul öncesi
eğitimin önemsenmemesi gibi nedenlerle kamu bütçesinden okul öncesi eğitime
ayrılan kaynakların yeterli olmadığını ifade etmişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu,
okul öncesi eğitimin finansmanının devlet tarafından karşılanması gerektiğini; bir
kısmı özel kişi, kurum ve kuruluşların da destek olması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Genel bütçeden okul öncesi eğitime ayrılan payın arttırılması, aidat uygulamasının
kaldırılması, fiziki altyapı ve öğretmen eksikliği sorunlarının giderilmesi
araştırmada sunulan önerilerden bazılarıdır |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, school administrators, teachers (pre-school teacher) and
parents’ views on financing of education are aimed to determine. The participants of
this qualitative research are in total 242 people 55 of whom are school
administrators, 99 of whom are parents and 88 of whom are teachers; who are on
duty in public primary schools and public independent kindergartens in Amasya city
centre and in Goynucek, Suluova, Merzifon and Tasova districts in 2010-2011
education year. In this study, data were collected with a semi-structured interview method; content analysis method was used to analyze the data. The participants
have expressed that resources allocated for pre-school education are not enough
because of sufficient and financial shortcomings. Most of the participants have
expressed that financing of pre-school education must be provided by the state and
some individuals, institutions and organizations must support it. Some of the
submitted research proposals are; increasing the share of pre-school education in the
central government budget, termination of fees, elimination the physical
infrastructure and lack of teacher. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi eğitimin finans kaynakları |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim finansmanı |
tr_TR |
dc.subject |
Pre-school education |
tr_TR |
dc.subject |
Financial resources of pre-school education |
tr_TR |
dc.subject |
Education financing |
tr_TR |
dc.title |
Türkiye’de okul öncesi eğitime ilişkin politika ve finansman uygulamaları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Policy and finance implementation for preschool education in Turkey |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim yönetimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
42828 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
15 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
44 |
tr_TR |