İlkokul II. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz yeterlik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Mevlüt
dc.contributor.author Şen, Serap
dc.contributor.author Başpınar, Zuhal
dc.date.accessioned 2021-12-27T14:10:18Z
dc.date.available 2021-12-27T14:10:18Z
dc.date.issued 2017-11-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6177
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilk defa İngilizce dersini alan ilkokul 2.sınıf öğrencilerinin bu dersten beklentilerini belirlemek ve İngilizce dersine karşı olan öz yeterlik algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik (olgu bilim) yaklaşım kullanılmıştır. Bu araştırma, 2014–2015 öğretim yılında, Isparta il merkezine bağlı Mehmet Köse İlkokulunda öğrenim gören 2.sınıf öğrencilerinden 21 öğrenci katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmış ve soruların her biri farklı verileri elde etmek üzere hazırlanmıştır. Toplanan nitel verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Bu araştırmada da öğrencilerin ilk kez görecekleri İngilizce dersine karşı olan beklentileri, istekleri ve inançlarının olumlu ve yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bu sonuç öğrencilerin bu dersi daha kolay öğrenecekleri ve daha başarılı olabilecekleri yönünde bir işaret olabilir. Sonuç olarak, bu araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında öz yeterlilik inancının yüksek olması başarılı olmak için gerekli bir özelliktir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the expectations of primary school 2nd year students who have English course for the first time and to reveal the perception of their self-efficiency against the English courses. In the study, phenomenological approach in qualitative research methods (case science) is used. This research was conducted with the participation of 21 students in the 2nd year of Isparta Mehmet Kose primary school in 2014-2015 academic year. As data collection tool Interview form is used and each question is designed to achieve different data. The descriptive analysis approach is used to analyze the collected qualitative data. In this research the students’ who will learn English the first time, expactations, wishes and beliefs were found to be positive and high. These result may be a sign that they would take this course learn more easily and will be more successful. Consequently, with the light of the results obtained from research that high self-efficiency belief is an essential feature to be successful. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öz yeterlik tr_TR
dc.subject Beklenti tr_TR
dc.subject Öğrenci görüşleri tr_TR
dc.subject İngilizce dersi tr_TR
dc.subject Self efficiency tr_TR
dc.subject Expectation tr_TR
dc.subject Opinions of students tr_TR
dc.subject English lesson tr_TR
dc.title İlkokul II. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz yeterlik algıları tr_TR
dc.title.alternative Primary grade students’ perception of self efficiency to their English courses tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Süleyman Demirel Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 246919 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 35 tr_TR
dc.identifier.endpage 49 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster