dc.contributor.author |
Akgemci, Tahir |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-22T13:16:39Z |
|
dc.date.available |
2021-12-22T13:16:39Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-30 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6149 |
|
dc.description.abstract |
Takipçilerin çıkarlarının, kişisel çıkarlardan daha önde olduğu hizmetkâr liderlik davranışı, bireylere
değer vererek onları geliştirme ve topyekun iyilik için tüm gücün paylaşılıp kullanılmasını vurgular. Çalışanlar,
ses verme davranışında bulunduklarında liderlilerinin kendilerini sevdiği, onlara şefkat duyduğu, alçakgönüllü
davrandığı bir lider düşüncesinde olarak (Dal, 2014: iii) dinlediklerinde ve belirttiği hususları değerlendirip,
uygulamaya geçtiklerinde, ses verme davranışı gösteren çalışanların, memnuniyet derecelerinin artacağı ve
olumlu yönde motive olacakları ve daha fazla ses verme davranışı gösterecekleri değerlendirilmiştir (Bulut,
2016: 34). Bu yorumlar ışığında bu çalışmanın amacı, hizmetkâr liderlik davranışlarının çalışan sesliliği
üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler alanında çalışan 132
araştırma görevlisi üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Verilerin toplanmasında anket yönteminden,
analizlerinde ise SPSS programından yararlanılmıştır. Anket formunun oluşturulmasında, Cerit (2007)’in
geliştirdiği hizmetkar liderlik davranışları ölçeğinden, Van Dyne vd. (2003)’nin geliştirdiği çalışan sesliliği
ölçeğinden faydalanılmıştır. Çalışmada tanımlayıcı istatistikler, hizmetkar liderlik ile çalışan sesliliği ilişkisini
ölçmeye yönelik korelasyon analizi ve hizmetkar liderliğin çalışan sesliliği üzerine etkisini belirlemek üzere
regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, danışmanların hizmetkâr liderlik davranışlarının
araştırma görevlilerinin sesi üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuç
kısmında benzer çalışma sonuçlarıyla kıyaslamalar yapılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The servant leadership behavior, in which the interests of the followers outweigh the personal
interests, emphasizes the sharing and use of all power for the development of individuals and valorisation of
individuals. When employees listen to their leaders as a leader whom their leaders love, compassionate and
behave modestly (Dal, 2014: iii) and they will be more likely to give voice behavior (Bulut, 2016: 34). The
purpose of this study in the light of these comments is to determine the effect of servant leadership behaviors
on employee voice. For this purpose, a research was carried out on 132 research assistants working in Selçuk
University at Social Sciences field. The data were collected from the questionnaire and the analyzes were
performed via SPSS program. In the formation of the questionnaire, the servant leadership behaviors scale
developed by Cerit (2007) and the employee voice scale developed by Van Dyne et al., (2003) were utilized.
In the study, descriptive statistics, correlation analysis to measure the relationship between servant leadership
and employee voice, and regression analysis to determine the effect of servant leadership on employee voice.
As a result of the study, it was determined that the supervisors’ servant leadership behaviors were a positive
and significant influence on the voice of the research assistants. The results of the study were compared with
the results of similar studies. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmetkâr liderlik |
tr_TR |
dc.subject |
Çalışan sesliliği |
tr_TR |
dc.subject |
Araştırma görevlileri |
tr_TR |
dc.subject |
Servant leadership |
tr_TR |
dc.subject |
Employee voice |
tr_TR |
dc.subject |
Research assistants |
tr_TR |
dc.title |
Hizmetkâr liderlik davranışlarının çalışan sesliliğine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A research on detemination of the effect of servant leadership behaviours on employee voice |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Selçuk Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/yönetim ve organizasyon anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
9602 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5936-7462 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7248-8370 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-2914-5567 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
757 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
771 |
tr_TR |