dc.contributor.author |
Kızkapan, Oktay |
|
dc.contributor.author |
Nacaroğlu, Oğuzhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-22T13:16:17Z |
|
dc.date.available |
2021-12-22T13:16:17Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-25 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6148 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav (LGS) hakkında
fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi
desenlerinden tarama kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Malatya ilinde görev yapan 121 fen bilimleri
öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Veri
toplama aracı olarak Liselere Geçiş Sınavına Yönelik Görüşler Anketi kullanılmıştır. Anket, “MEB’e göre
sistemin getirdiği yenilikler”, “öğretmen tarafından algılanan yenilikler”, “öğrencilere etkileri”, “sorularının
niteliği”, “fen bilimleri ders programı ile ilişkisi” ve “öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özelliklerini yansıtması”
alt boyutlarından oluşmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Ayrıca kadın ve
erkek öğretmenlerin puanlarının karşılaştırılmasında parametrik bir test olan bağımsız örneklemler t testi, fen
bilimleri öğretmenlerinin anketten aldıkları puanların hizmet süresi değişkenine göre farklılık gösterip
göstermediğini belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yürütülmüştür. Elde edilen bulgular
incelendiğinde, katılımcıların her bir alt boyutta yer alan maddelere genel olarak orta düzeyde katıldıkları tespit
edilmiştir. Bununla birlikte kadın ve erkek katılımcıların puanları arasında; “öğretmen tarafından algılanan
yenilikler” boyutunda kadın katılımcılar lehine, “soruların niteliği” ve “fen bilimleri ders program ile ilişkisi”
boyutlarında ise erkek katılımcılar lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Katılımcıların
görüşleri neticesinde öğretmenlerin derslerini yapılandırmacı yaklaşıma göre planlamaları, derslerinde
öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini, eleştirel ve analitik düşünme becerileri gibi becerileri geliştirecek
etkinliklere yer vermeleri önerilmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to examine the opinions of science teachers about the central examination
(LGS) conducted to select students for secondary schools which will accept students by examination. Survey
design of quantitative research method was used. The sample of the study consists of 121 science teachers
working in Malatya. Convenience sampling method was preferred in determining the sample. As a data
collection tool, the Opinions Survey for High School Transition Exam was used. The questionnaire consists of
sub-dimensions of “innovations brought by the system according to MoNE”, “innovations perceived by
teachers”, “effects on students”, “quality of questions”, “relationship with science curriculum” and “reflecting
students' cognitive and affective characteristics”. Descriptive statistics were used to analyze the data. In
addition, independent samples t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were conducted to determine
whether the scores of science teachers from the questionnaire differed according to the service year variables.
When the findings were examined, it was determined that the participants generally participated in the items
in each sub-dimension at a moderate level. However, among the scores of male and female participants; there
was a significant difference in one sub-dimension in favor of female participants and in two dimensions in
favor of male participants. As a result of the opinions of the participants, it is recommended that teachers plan
their courses according to the constructivist approach, and include activities that will develop the students'
scientific process skills, critical and analytical thinking skills. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Merkezi sınav |
tr_TR |
dc.subject |
Liselere geçiş sistemi |
tr_TR |
dc.subject |
Fen bilimleri öğretmenleri |
tr_TR |
dc.subject |
LGS |
tr_TR |
dc.subject |
Central exams |
tr_TR |
dc.subject |
High school transition system |
tr_TR |
dc.subject |
Science teachers |
tr_TR |
dc.title |
Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (lgs) ilişkin görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Science teachers’ opinions about central exams (lgs) |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim yönetimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
277276 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6781-9879 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8516-9152 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
701 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
719 |
tr_TR |