dc.contributor.author |
Pamuk, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Yumak, Yunus |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-17T11:41:33Z |
|
dc.date.available |
2021-12-17T11:41:33Z |
|
dc.date.issued |
2020-12-29 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6114 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı Türkiye’de iki devlet üniversitesinin fen fakültelerinin matematik
bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin tükenmişliklerini kariyer stresleri bağlamında incelemektir.
Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden olan yordayıcı korelasyonel araştırma deseni kullanılmıştır.
Araştırma için ilgili yerlerden ve ölçekleri uyarlayan araştırmacılardan gerekli izinler alındıktan sonra her iki
devlet üniversitesinden tükenmişlik envanteri-kısa versiyonu ve kariyer stresi ölçeğiyle veri toplanmıştır.
Verileri uygun olan toplamda 245 öğrencinin verisi analize alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde öncelikle
ölçekler için basıklık ve çarpıklık katsayıları ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır.
Ardından verilerin analizinde Pearson korelasyon katsayısı ve aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre matematik bölümü öğrencilerinin tükenmişliklerini kariyer stresinin
alt boyutlarından olan iş bulma baskısı ve dışsal çatışma değişkenlerinin anlamlı bir şekilde yordadıkları
bulunmuştur. Buna göre matematik bölümü öğrencilerinin tükenmişlerinde, mezun olduktan sonra iş bulma
baskısının ve yakın çevresinin beklentilerini içeren dışsal çatışmanın anlamlı rolü olduğu söylenebilir. Elde
edilen bulgular alanyazın kapsamında ele alınmış, tartışma yapılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study was to investigate burnout of the students in the mathematics department
of the faculty of science two state universities in Turkey in terms of career stress. In the research,
predictive correlation research design was used. After obtaining the necessary permissions, burnout
inventory-short version and career stress scale were applied to students from both universities. The data
of 245 students in total, whose data are suitable, were analyzed. In the analysis of the obtained data,
firstly kurtosis and skewness coefficients and Cronbach Alpha reliability coefficients were calculated.
Then Pearson correlation coefficient and stepwise regression analysis were used. According to the
findings, it was found that mathematics students' burnout was significantly predicted by employment
pressure and external conflict variables which are one of the sub-dimensions of career stress.
Accordingly, it can be said that external conflict involving the pressure of finding a job after graduation
and the expectations of its close circle has a significant role in the burnout of students of the mathematics
department. The findings were discussed within the scope of the literature, discussions and some
suggestions were made. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Tükenmişlik |
tr_TR |
dc.subject |
Kariyer stresi |
tr_TR |
dc.subject |
İş bulma baskısı |
tr_TR |
dc.subject |
Dışsal çatışma |
tr_TR |
dc.subject |
Burnout |
tr_TR |
dc.subject |
Career stress |
tr_TR |
dc.subject |
Employment pressure |
tr_TR |
dc.subject |
External conflict |
tr_TR |
dc.title |
Matematik bölümü öğrencilerinin tükenmişliklerinin kariyer stresleri bağlamında incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Investigation of the burnout of mathematics students in the context of career stress |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Selçuk Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
100777 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8367-4382 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7309-9430 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
786 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
797 |
tr_TR |