Milli Eğitim Bakanlığının kriz yönetimine ilişkin, öğretmen ve müdür görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dağdeviren Ertaş, Behiye
dc.contributor.author Yüner, Berna
dc.date.accessioned 2021-12-15T13:57:07Z
dc.date.available 2021-12-15T13:57:07Z
dc.date.issued 2021-03-11
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6096
dc.description.abstract COVID-19 (Coronavirus Disease 2019) salgını, 14 Nisan itibariyle 188 ülkede okulların kapanmasını zorunlu kılmıştır. Dünya genelinde okula kayıtlı öğrencilerin % 91’i bir diğer ifade ile 1,5 milyar öğrenci bu durumdan etkilenmektedir (UNESCO). Türkiye’de pandemi nedeniyle zorunlu eğitime 16 Mart tarihinde 1 haftalık ara verilmiş ve 23 Mart itibariyle eğitimin uzaktan, internet ve televizyon kanalları aracılığıyla yürütülmesi kararlaştırılmıştır (MEB). Bu çalışmada Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığının COVID-19 salgını kapsamındaki kriz yönetimi incelenmiştir. Nitel olarak yürütülen çalışma kapsamında 4 müdür ve 20 öğretmen ile görüşülerek, bakanlığın risk yönetiminin etkililiği değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda gerek kriz öncesindeki tedbirler açısından gerekse kriz anının yönetimi açısından Eğitim Bilişim Ağının (EBA) önemli bir rolü olduğu görülmüştür. Kriz anının yönetiminde Bakanlık uygulamaları çoğunlukla olumlu ve yeterli görülmektedir. Kriz sonrasındaki normalleşme sürecinde yeni bir düzenin hakim olacağı, birey, toplum ve aile kavramları için yeni sorumluluklar geleceği görüşü öne çıkmaktadır. Ayrıca telafi eğitimlerinin yapılması ve psikolojik desteğin sağlanmasına ilişkin görüşler hakimdir. tr_TR
dc.description.abstract In the COVID-19 (Coronavirus Disease 2019) outbreak, schools were closed in 188 countries as of April 14. One and a half billion students worldwide, which are 91% of students enrolled in the school, are affected (UNESCO). In Turkey, compulsory education was interrupted due to the pandemic for one week on 16 March, and on 23 March, remote/online teaching was decided to conduct via the internet and television channels (MoNE). In this study, the Ministry of Education crisis management in Turkey (MoNE) during the COVID-19 outbreak was examined. Within the scope of the qualitative study, four managers and 20 teachers were interviewed and the effectiveness of the Ministry's crisis management was evaluated. As a result of the study, it was observed that the Education Information Network has a vital role in managing the pre-crisis and crisis moment. During the crisis moment, the practices of the Ministry are mostly seen as positive and sufficient. It was emphasized that there would be a new order in the normalization process after the crisis, and there will be new responsibilities for individuals, society, and family. Also, the necessity of compensatory education and psychological support were expressed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Covid 19 tr_TR
dc.subject Milli Eğitim Bakanlığı tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Müdür tr_TR
dc.subject Ministry of Education tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Principal tr_TR
dc.title Milli Eğitim Bakanlığının kriz yönetimine ilişkin, öğretmen ve müdür görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The views of teachers and principals regardıng crisis management of the ministry of national education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Yozgat Bozok Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 223887 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2431-1914 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-7162-8397 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 182 tr_TR
dc.identifier.endpage 196 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster