Sinemanın temel amacı bireyin duygularını betimlemek ve resmetmektir. Sinema ve psikolojik
değerlendirmeler arasındaki etkileşim sadece bireyin duygu, düşünce ve yaşantılarının ele alınmasını sağlamaz,
aynı zamanda bireyin yaşamla ilgili motivasyonunun da incelenmesini sağlamaktadır. Psikososyal bakış açısı
sinema filmlerinde psikolojik yönü sadece gelişim aşamalarıyla analiz etmekle kalmayıp aynı zamanda
filmdeki karakterin üstlendiği role ilişkin bir fikir de ortaya çıkarmaktadır. Psikososyal gelişim kuramının
temsilcisi Erikson kimlik gelişiminin yaşam boyu olduğunu, kültür ve toplumun bireylerin kimliklerini
şekillendirmede aktif bir rol oynadığını belirtmektedir. Bu çalışmanın temel amacı Cengiz’in Çocukları ve
Kefernahum filmlerinin Erikson’un psikososyal kuramında yer alan çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu ve
kimlik kazanmaya karşı rol karmaşası psikososyal evreleri çerçevesinde analiz edilmesidir. Bu amaç
doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak
Erikson’un psikososyal kuramının bakış açısı ve kuramındaki çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu ve kimlik
kazanmaya karşı rol karmaşası psikososyal evrelerinin filmlerdeki çocuk ve ergen karakterlerin yaşamlarına
nasıl yansıdığı ortaya konulmuştur ve konu ile ilgili gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
The main purpose of cinema is to describe and portray the feelings of the individual. The interaction
between cinema and psychological evaluations not only enables the individual's feelings, thoughts, and
experiences to be addressed, but also enables the individual's motivation related to life to be examined. The
psychosocial perspective not only analyzes the psychological aspect in motion pictures with its developmental
stages but also reveals an idea of the role played by the character in the film. Erikson, the representative of
psychosocial development theory states that identity development is lifelong and that culture and society play
an active role in shaping individuals' identities. The main purpose of this study is to analyze the children of
Cengish and Cefernahüm movies within the framework of Erikson's sense of industry versus inferiority and
identity versus role confusion. For this purpose, document analysis, one of the qualitative research methods,
was used in the study. As a result, the perspective of Erikson's psychosocial theory and how the psychosocial
stages of the psychosocial phases of the sense of inferiority against industriousness and the role confusion against gaining identity reflect on the lives of the children and adolescent characters in the films have been
revealed and suggestions have been submitted for future studies.