Nakitsiz toplum süreci ve banka ticari müşterilerinin, ödeme kartları kullanım tercihlerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öngel, Volkan
dc.contributor.author Yılmaz, Ertan
dc.date.accessioned 2021-12-08T13:18:04Z
dc.date.available 2021-12-08T13:18:04Z
dc.date.issued 2021-06-23
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6054
dc.description.abstract Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde, mobil, dijital, ve kartlı sistemler kullanılarak yapılan ödemelerin toplam ödemelerden aldığı pay artmakta, nakit kullanımı ise giderek azalmaktadır. “Nakitsiz Toplum” adı verilen bu süreç, bankalar, ödeme sistemi kuruluşları, teknoloji şirketleri ve hükümetler tarafından desteklenmektedir. Çalışmada, nakitsiz toplum sürecine etki eden unsurlardan olan ticari müşterilerin kart kullanım tercihlerinin belirlenerek, bu tercihlerin nakitsiz toplum sürecine etkileri incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ilinde faaliyet gösteren ticari bankanın banka ve/veya kredi kartını kullanan 1155 ticari müşteriden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Keşfedici faktör analizi yöntemiyle belirlenen faktörler arasında yer alan nakitsiz toplum sürecinin diğer faktörlerle ilişkisi doğrusal regresyon modeli uygulanarak test edilmiştir. Çalışma bulgularına göre; ticari müşterilerin kart kullanım alışkanlıklarını etkileyen faktörlerden, kart ürün özellikleri, bankanın genel yapısı, yakınlık, bütünleşik pazarlama iletişimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve marka/imaj faktörleri ile “nakitsiz toplum süreci” arasında ilişki bulunduğu, “banka nakit yönetimi hizmetleri” ile “nakitsiz toplum süreci” arasında ise ilişki bulunmadığı saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Due to the developments in information and communication technologies, the share of payments made by using mobile, digital and card systems increases in the total payments, while cash usage decreases. This process, named the "Cashless Society", is supported by banks, payment system organizations, technology companies and governments. The study aims to determine the card usage preferences of corporate customers, which are among the factors affecting the cashless society process, and examine the impacts of these preferences on the cashless society process. Data were collected from 1,155 corporate customers using debit and/or credit cards of a commercial bank operating in Istanbul province within the research scope. The relationship between the cashless society process and other factors determined by the exploratory factor analysis method was tested using the linear regression model. According to the study findings; Among the factors that affect the card usage habits of corporate customers, card product features, the general structure of the bank, proximity, integrated marketing communication, customer relationship management, and brand/image factors are related to the cashless community process, it was determined that there was no relationship between the cash management services of the bank and cashless community process. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Nakitsiz toplum tr_TR
dc.subject Ticari müşteriler tr_TR
dc.subject Kart kullanım tercihlerini etkileyen faktörler tr_TR
dc.subject Cashless society tr_TR
dc.subject Corporate customers tr_TR
dc.subject Card usage tr_TR
dc.title Nakitsiz toplum süreci ve banka ticari müşterilerinin, ödeme kartları kullanım tercihlerinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Cashless society process and determining the payment card usage preferences of corporate banking customers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Beykent Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/uluslararası ticaret ve finansman bölümü/uluslararası ticaret ve finansman pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 52395 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7676-7895 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8881-2465 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 648 tr_TR
dc.identifier.endpage 666 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster