Örgütsel özdeşleşmenin bir öncülü olarak örgüt kültürü: Havacılık sektörüne yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yalım, Funda
dc.contributor.author Mızrak, Kağan Cenk
dc.date.accessioned 2021-12-08T13:15:16Z
dc.date.available 2021-12-08T13:15:16Z
dc.date.issued 2021-06-18
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6050
dc.description.abstract Günümüzde tüm örgütler amaçlarına ulaşmak için çalıştıkları kurumu benimseyen, kendini o kurumun üyesi olarak gören, örgütsel özdeşleşme düzeyi yüksek iş görenlere sahip olmanın önemini anlamış durumdadır. Bu özdeşleşme örgütün başarısı için önem taşımakta ve örgüt için birçok olumlu çıktıyı da beraberinde getirmektedir. Örgütsel özdeşleşme üzerinde etkisi olduğu düşünülen birçok bireysel ve örgütsel unsur bulunmaktadır. Bunlardan biri örgüt kültürüdür. Bu araştırmanın amacı örneklem kapsamındaki kabin görevlilerinin (n=405) örgüt kültürü algılarını ve örgütsel özdeşleşme düzeylerini belirlemek ve örgüt kültürü ve örgütsel özdeşleşme arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamaktır. Araştırmanın alt amaçları arasında örgüt kültürü algısının ve örgütsel özdeşleşme düzeyinin demografik faktörlere göre değişip değişmediğini incelemek yer almaktadır. Araştırma, nicel araştırma desenlerinden betimsel ve ilişkisel tarama desenine göre yürütülmüş ve veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında t testi, ANOVA testi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmış, örgüt kültürü algısı ve örgütsel özdeşleşme düzeyi arasında pozitif yönde doğrusal bir ilişki olduğu ve örgütsel özdeşleşme düzeyinin cinsiyet değişkenine göre ve örgüt kültürü algısının da çalışma süresine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Today, all organizations have understood the importance of having employees with a high level of organizational identification, who adopt the institution they work for in order to achieve their goals, who see themselves as members of that institution. This identification is important for the success of the organization and brings many positive outcomes for the organization. There are many individual and organizational factors that are thought to have an impact on organizational identification. One of them is organizational culture. The aim of this study is to determine the organizational culture perceptions and organizational identification levels of cabin crew members (n = 405) within the scope of the sample and to determine whether there is a significant relationship between organizational culture and organizational identification. Among the sub-objectives of the research is to examine whether the perception of organizational culture and the level of organizational identification vary based on demographic factors. The research has been carried out according to the descriptive and relational survey design, one of the quantitative research designs, and the data have been collected by survey method. The data have been analysed with SPSS 22.0 program. Within the scope of the study, t test, ANOVA test, correlation and regression analysis have been performed. As a result, it has been determined that there is a positive linear relationship between the perception of organizational culture and the level of organizational identification. Furthermore, the findings suggest that the level of organizational identification differs according to the gender variable and the perception of organizational culture varies based on the duration of the study. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgüt Kültürü tr_TR
dc.subject Özdeşleşme tr_TR
dc.subject Örgütsel özdeşleşme tr_TR
dc.subject Organizational culture tr_TR
dc.subject Organizational identification tr_TR
dc.subject Identification tr_TR
dc.title Örgütsel özdeşleşmenin bir öncülü olarak örgüt kültürü: Havacılık sektörüne yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Organizational culture as a pioneer of organizational identification: A research on aviation sector tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nişantaşı Üniversitesi/iktisadi, idari ve sosyal bilimler fakültesi/halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü/halkla ilişkiler ve reklamcılık pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 52095 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0940-8868 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4447-2144 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 737 tr_TR
dc.identifier.endpage 759 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster