dc.contributor.author |
Özen, İbrahim Akın |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-23T14:11:40Z |
|
dc.date.available |
2021-11-23T14:11:40Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
ÖZEN İBRAHİM AKIN (2021) Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler III, Bölüm adı:(Turizm Sektöründe Metin Madenciliği) (2021), ÖZEN İBRAHİM AKIN, Detay Yayıncılık, Editör: Aydın, Şule Boz, Mustafa, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 328, ISBN:978-605-254-412-9, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 7120637) |
tr_TR |
dc.identifier.isbn |
978-605-254-412-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5832 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojik gelişmeler, turist davranışlarında ve aynı zamanda turistik seyahatlerin yapılış biçimlerinde değişimlere neden olmaktadır. Turistler, seyahat planlarını yaparken, seyahat esnasında ve sonrasında özellikle mobil bağlantılar sayesinde çevrimiçi bloglar ve sosyal medya ile devamlı etkileşim halinde bulunmaktadır.
Bir destinasyona seyahat etmeyi düşünen potansiyel turistler, seyahat planlarını
öncelikle hayal ederek başlamaktadır. Bu aşamada hem çevrimiçi hem de çevrimdışı bilgi kaynaklarından ilham almaktadır. Sonraki aşamada turistler seyahatleri için plan yapmaktadır. Planlama, turistlerin çeşitli bilgi kaynaklarını (sosyal medya, forumlar, bloglar) kullanarak ulaşım, konaklama ve destinasyon aktivitelerini tanımlama ve karşılaştırma imkânı sağlamaktadır. Bir sonraki aşamada
turistler, planlarını yaptıkları seyahatleri için tedarikçilerden en uygun olanı se-
çerek rezervasyon kararı almaktadır. Seyahatin gerçekleşmesi yani turistik deneyim, önceki aşamalarda yapılan seçimle doğrudan ilgili olabilmektedir. Seyahatin son aşaması turistlerin deneyimlerini değerlendirme aşaması olarak görülmektedir. Bu aşamada turistler, destinasyon deneyimleri ile oluşan olumlu ya da
olumsuz düşüncelerini çevrimiçi ortamlarda paylaşmaktadırlar. Bu yeni turistik
süreçlerde oluşturulan dijital metinler, turistler ve tedarikçiler için birbirlerini
tanıma ve anlamalarında önemli bir fırsat olarak görülmektedir. Bu fırsatlar, tedarikçiler yani turistik ürünleri sunanlar (turizm işletmeleri, destinasyon yönetimi) açısından ve turistler yani talep edenler açısından değerlendirilmelidir.
Tedarikçiler yani destinasyonlar, turizm işletmeleri ve tanıtım ajansları turistlerin kendileri hakkında (imaj, algılar, marka bilinirlikleri vb.) ne düşündüklerini
öğrenmek istemektedir. Tedarikçiler, potansiyel turistlerin tercihlerini, görüşlerini, niyetlerini hem bireysel hem de kitlesel düzeyde anlayabilmeyi ve modelleyebilmeyi amaçlamaktadırlar. Bu anlayış, sunacakları ürün ve hizmetleri geliştirmelerine, potansiyel turistlere erişimi kolaylaştırmada ve seyahat süreçlerinin
farklı aşamalarında ilgili olmalarını sağlamada yardımcı olacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Detay Yayıncılık |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.title |
Turizm sektöründe metin madenciliği |
tr_TR |
dc.type |
bookPart |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Turizmde güncel konu ve eğilimler III |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
37095 |
tr_TR |