dc.contributor.author |
Yılmaz, Serkan |
|
dc.contributor.author |
Bütün Ayhan, Aynur |
|
dc.contributor.author |
Göktaş, Bayram |
|
dc.contributor.author |
Bayazıt, Utku |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-12T12:39:34Z |
|
dc.date.available |
2021-11-12T12:39:34Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-30 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5650 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin genetik hastalıklar konusunda bilgi düzeylerinin belirlenmesidir. Total olarak 83
özel eğitimde çalışan öğretmen çalışmaya dahil edilmiştir. Hücre bölünmesi katılımcılar arasında en fazla bilinen bilgi olarak tespit
edilmiştir (33.7%). Bununla birlikte katılımcıların çoğu genetik danışmanlık (80.7%), prenatal genetik tanı (79.5%), polygenic
kalıtım (72.3%), mitokondriyal kalıtım (71.1%), otozomal dominant and resesif genler (65.1% and 63,9% respectively) konusunda
bilgilerinin olmadığını belirtmişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu Down sendromu (69.9%) Rh faktörü (31.3%), diabet
(27.7%), kas distrofisi (24.1%) ve albinizm (24.1%) konularında bilgiye sahip olduklarını belirtmişlerdir. Sonuçlarımız
katılımcıların büyük bir çoğunluğunun yeterli genetik bilgiye sahip olmadıklarını göstermiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this work is to determine the knowledge level of the special education teachers about genetic disorders. A total of 83
teachers’ from working on special education centers were used. Knowledge of cell division was the highest among participants
(33.7%). However, majority of the participants specified that they had no information about genetic counselling (80.7%), prenatal
genetic diagnosis (79.5%), polygenic inheritance (72.3%), mitochondrial inheritance (71.1%), autosomal dominant and recessive
genes (65.1% and 63,9% respectively). The majority of the participants were mostly aware of Down syndrome (69.9%) followed by
Rh factor (31.3%), diabetes (27.7%), muscular dystrophy (24.1%) and albinism (24.1%). Our results showed that the majority of
respondents were lack of adequately enough genetic knowledge. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Genetik hastalıklar |
tr_TR |
dc.subject |
Danışma |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmenler |
tr_TR |
dc.subject |
Özel eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Genetic disorders |
tr_TR |
dc.subject |
Counselling |
tr_TR |
dc.subject |
Knowledge |
tr_TR |
dc.subject |
Teachers |
tr_TR |
dc.subject |
Special education |
tr_TR |
dc.title |
Genetik hastalıklar konusunda özel eğitim öğretmenlerinin bilgi düzeyleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Special education teachers’ knowledge about genetic disorders |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Ankara Üniversitesi/hemşirelik fakültesi/ebelik bölümü/ebelik anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
22206 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
65 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
73 |
tr_TR |