Stratejik Maliyet Yönetimi Aracı Olarak Değer Zinciri Analizi: Kapadokya Bölgesi Uygulama Örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güngör Tanç, Şükran
dc.contributor.author Okur, Sibel
dc.date.accessioned 2020-06-23T08:52:19Z
dc.date.available 2020-06-23T08:52:19Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/545
dc.description.abstract Dünyada hızla artan küresel rekabet ve teknolojik değişimler her alanda kendini göstermiş ve mevcut yöntemler işletmelerin hedeflerine ulaşabilmeleri için gerekli olan stratejik bilgiyi sağlamada yetersiz kalmıştır. Bu durum yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. İşletmelerin bu değişimler karşısında maliyetlerini yönetebilmek, rekabet gücü kazanabilmek ve hedeflerine ulaşabilmek için yeni yaklaşımları kendi işletmelerine doğru ve eksiksiz bir şekilde uyarlamaları gerekmektedir. Hedeflerine ulaşırken işletmelerin yararlandıkları ve yararlanabilecekleri bu yeni yaklaşımlardan biri de stratejik maliyet yönetimi yaklaşımıdır. Araştırmanın amacı, stratejik maliyet yönetiminin bir aracı olarak değer zinciri analizini otel işletmelerine uygulamaktır. Bu amaç doğrultusunda Kapadokya Bölgesi’nde faaliyet gösteren Altınöz Otel’de bir uygulama yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; işletmenin faaliyetlerini değer zinciri sürecinde yer alan temel ve destek faaliyetler şeklinde oluşturarak işletme içerisinde uygulamaya koyduğu ve faaliyetlerini bu doğrultuda yönettiği ancak işletmenin değer yaratım sürecinde yer alan destek faaliyetlerde eksiklikleri olduğu ve zorluklar yaşadığı tespit edilmiştir. Ayrıca işletmenin sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü elde edebilmek amacıyla maliyet liderliği ve farklılaştırma stratejisini uyguladığı ancak bazen değişen müşteri istek ve ihtiyaçları sebebiyle sıkıntılar yaşadığı tespit edilmiştir. Otel işletmesinin değer üretim sürecine yönelik eksikliklerin giderilebilmesi için otel işletmesi yöneticilerine bazı öneriler sunulmuştur. Son olarak bu araştırmanın bazı kısıtları olduğu belirtilerek gelecekte bu konuda araştırma yapacaklara öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Global competition and technological changes in the world have emerged in every field and the existing methods have been insufficient to provide the strategic information necessary for the enterprises to reach their goals. This has led to new approaches. In order to manage their costs against these changes, to gain competitiveness and to achieve their goals, the enterprises must adapt their approaches to their businesses accurately and completely. One of the new approaches that businesses can benefit from and benefit from when reaching their goals is a strategic cost management approach. The aim of the study is to apply the value chain analysis to hotel businesses as a tool of strategic cost management. For this purpose, an application was made at the Altınöz Hotel operating in the Cappadocia Region. According to the results of the research; it has been determined that the company has implemented its activities as basic and support activities in the value chain process and implemented its activities in this direction, however, it has been determined that there are deficiencies and difficulties in the support activities taking place in the value creation process of the enterprise. In addition, in order to achieve a sustainable competitive advantage, the enterprise has implemented cost leadership and differentiation strategy, but sometimes it has been identified that the company has been experiencing difficulties due to changing customer demands and needs. In order to eliminate the deficiencies related to the value creation process of the hotel business, some suggestions were given to hotel management managers. Finally, there are some limitations of this research and some suggestions have been made in the future. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Strateji tr_TR
dc.subject Stratejik Yönetim tr_TR
dc.subject Stratejik Maliyet Yönetimi tr_TR
dc.subject Maliyet Yönetimi tr_TR
dc.subject Değer Zinciri Analizi tr_TR
dc.subject Maliyet Liderliği Stratejisi tr_TR
dc.subject Ürün Farklılaştırma Stratejisi tr_TR
dc.subject Product Differentiation Strategy tr_TR
dc.subject Cost Leadership Strategy tr_TR
dc.subject Value Chain Analysis tr_TR
dc.subject Strategic Cost Management tr_TR
dc.subject Cost Management tr_TR
dc.subject Strategic Management tr_TR
dc.subject Strategy tr_TR
dc.title Stratejik Maliyet Yönetimi Aracı Olarak Değer Zinciri Analizi: Kapadokya Bölgesi Uygulama Örneği tr_TR
dc.title.alternative Value Chaın Analysıs As A Strategıc Cost Management Tool: Cappadocıa Regıon Applıcatıon Example tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 28767 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster