dc.contributor.author |
Özgüçlü, Ali Koray |
|
dc.contributor.author |
Dedeoğlu, Bekir Bora |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-06T12:07:31Z |
|
dc.date.available |
2020-03-06T12:07:31Z |
|
dc.date.issued |
2019-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/505 |
|
dc.description.abstract |
Nowadays, due to intensive competition and complex economic circumstances,
business firms can be alfoat with their differ from their rivals. Tough market
conditions, reveals the business firms to a sustainable competitive advantage. From
now on, business firms are accomplishing their marketing activities by going further
from consumer demand and needs taking important responsibilities up against their
employees, customers, suppliers, chain of distribution mediates, goverment and even
also to the society. It is very important implementing these responsibilities to take
advantage against their rivals with business performance. This study is based on
marketing competence impacts on business performance.
The aim of this study is to research the marketing competence impacts on business
performance of boutique, private tourism operation licenced, three, four and five
starred hospitality businesses located in Nevşehir. To improve the marketing
competence of hospitality businesses in Nevşehir city who might benefit from these
strategies which carries importance in long term to continue the tourism industry even
for all other businesses.
The data obtained from 187 middle and senior managers and department chiefs who
contributed to the study were tested with statistical analysis methods such as
correlation and regression. According to the results, a positive and significant effect
was found between the main and sub-dimensions of marketing competence and
operational performance. No significant effect was found only between the objective
of the operational performance of the sub-dimensions of the staff. The reason for this
is due to the fact that the middle and top level managers and department chiefs who
participated in the survey did not want to respond to the expressions of objective
business performance. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Günümüzde, yoğun bir rekabet içeren ve karmaşık ekonomik koşulların var olduğu
piyasa koşullarında işletmelerin ayakta kalabilmeleri, rakiplerinden ne kadar farklı
olduklarıyla ilişkilidir. Piyasa koşullarının zorlu olması işletmeler için rekabette
sürdürülebilir bir üstünlük sağlama ihtiyaçlarını ortaya çıkarmaktadır. İşletmeler,
pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken artık tüketici istek ve ihtiyaçlarının da
ötesine geçerek sadece işletmenin kendisine değil çalışanlarına, müşterilerine,
tedarikçilerine, dağıtım kanalındaki aracılarına, devlete ve hatta bütün topluma karşı
önemli sorumluluklara vardır. Bu sorumlulukları yerine getirmek ve işletme
performansı olarak rekabette üstünlük sağlamak için işletmenin sahip olduğu
yetkinlikler son derece önemlidir. Pazarlama yetkinliğinin işletme performansı
üzerindeki etkilerinden yola çıkarak bu çalışma gerçekleşmiştir.
Çalışmanın amacı Nevşehir’de faaliyet gösteren butik, özel işletme belgeli, üç, dört ve
beş yıldızlı konaklama işletmeleri üzerinden pazarlama yetkinliklerinin işletme
performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Nevşehir ilinde yer alan konaklama
işletmelerinin performanslarını geliştirmek için yararlanabileceği pazarlama yetkinliği
araç ve stratejileri yalnız konaklama işletmeleri için değil tüm işletmelerin uzun
vadede içerisinde bulunduğu sektörde var olabilmesi açısından bu iki değişken büyük
önem taşımaktadır.
Araştırmaya katkıda bulunan 187 orta ve üst düzey yönetici ve bölüm şeflerinden elde
edilen veriler korelasyon ve regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri ile test
edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre pazarlama yetkinliği ve işletme performansı ana
ve alt boyutları arasında pozitif ve anlamlı bir etki çıkmıştır. Sadece objektif işletme
performansı alt boyutlarından personel devir oranı arasında anlamlı bir etki
bulunamamıştır. Bunun sebebi ise anket çalışmasına katılan orta ve üst düzey yönetici
ve bölüm şeflerinin genel olarak objektif işletme performansı boyutlarında yer alan
ifadelere yanıt vermek istememesinden kaynaklanmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing competence |
tr_TR |
dc.subject |
Business performance |
tr_TR |
dc.subject |
Nevsehir |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Accommodation establishments |
tr_TR |
dc.subject |
Pazarlama yetkinliği |
tr_TR |
dc.subject |
İşletme performansı |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Konaklama işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.title |
Pazarlama Yetkinliğinin İşletme Performansına Etkisi: Nevşehir’deki Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The Effect Of Marketıng Competence On Busıness Performance: A Research On Accommodatıon Busıness In Nevşehir |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Turizm Ve Rehberlik Bölümü/Turizm Rehberliği Anabilim Dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
112589 |
tr_TR |