Pazarlama Yetkinliğinin İşletme Performansına Etkisi: Nevşehir’deki Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgüçlü, Ali Koray
dc.contributor.author Dedeoğlu, Bekir Bora
dc.date.accessioned 2020-03-06T12:07:31Z
dc.date.available 2020-03-06T12:07:31Z
dc.date.issued 2019-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/505
dc.description.abstract Nowadays, due to intensive competition and complex economic circumstances, business firms can be alfoat with their differ from their rivals. Tough market conditions, reveals the business firms to a sustainable competitive advantage. From now on, business firms are accomplishing their marketing activities by going further from consumer demand and needs taking important responsibilities up against their employees, customers, suppliers, chain of distribution mediates, goverment and even also to the society. It is very important implementing these responsibilities to take advantage against their rivals with business performance. This study is based on marketing competence impacts on business performance. The aim of this study is to research the marketing competence impacts on business performance of boutique, private tourism operation licenced, three, four and five starred hospitality businesses located in Nevşehir. To improve the marketing competence of hospitality businesses in Nevşehir city who might benefit from these strategies which carries importance in long term to continue the tourism industry even for all other businesses. The data obtained from 187 middle and senior managers and department chiefs who contributed to the study were tested with statistical analysis methods such as correlation and regression. According to the results, a positive and significant effect was found between the main and sub-dimensions of marketing competence and operational performance. No significant effect was found only between the objective of the operational performance of the sub-dimensions of the staff. The reason for this is due to the fact that the middle and top level managers and department chiefs who participated in the survey did not want to respond to the expressions of objective business performance. tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde, yoğun bir rekabet içeren ve karmaşık ekonomik koşulların var olduğu piyasa koşullarında işletmelerin ayakta kalabilmeleri, rakiplerinden ne kadar farklı olduklarıyla ilişkilidir. Piyasa koşullarının zorlu olması işletmeler için rekabette sürdürülebilir bir üstünlük sağlama ihtiyaçlarını ortaya çıkarmaktadır. İşletmeler, pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken artık tüketici istek ve ihtiyaçlarının da ötesine geçerek sadece işletmenin kendisine değil çalışanlarına, müşterilerine, tedarikçilerine, dağıtım kanalındaki aracılarına, devlete ve hatta bütün topluma karşı önemli sorumluluklara vardır. Bu sorumlulukları yerine getirmek ve işletme performansı olarak rekabette üstünlük sağlamak için işletmenin sahip olduğu yetkinlikler son derece önemlidir. Pazarlama yetkinliğinin işletme performansı üzerindeki etkilerinden yola çıkarak bu çalışma gerçekleşmiştir. Çalışmanın amacı Nevşehir’de faaliyet gösteren butik, özel işletme belgeli, üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri üzerinden pazarlama yetkinliklerinin işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Nevşehir ilinde yer alan konaklama işletmelerinin performanslarını geliştirmek için yararlanabileceği pazarlama yetkinliği araç ve stratejileri yalnız konaklama işletmeleri için değil tüm işletmelerin uzun vadede içerisinde bulunduğu sektörde var olabilmesi açısından bu iki değişken büyük önem taşımaktadır. Araştırmaya katkıda bulunan 187 orta ve üst düzey yönetici ve bölüm şeflerinden elde edilen veriler korelasyon ve regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre pazarlama yetkinliği ve işletme performansı ana ve alt boyutları arasında pozitif ve anlamlı bir etki çıkmıştır. Sadece objektif işletme performansı alt boyutlarından personel devir oranı arasında anlamlı bir etki bulunamamıştır. Bunun sebebi ise anket çalışmasına katılan orta ve üst düzey yönetici ve bölüm şeflerinin genel olarak objektif işletme performansı boyutlarında yer alan ifadelere yanıt vermek istememesinden kaynaklanmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marketing competence tr_TR
dc.subject Business performance tr_TR
dc.subject Nevsehir tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Accommodation establishments tr_TR
dc.subject Pazarlama yetkinliği tr_TR
dc.subject İşletme performansı tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.title Pazarlama Yetkinliğinin İşletme Performansına Etkisi: Nevşehir’deki Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.title.alternative The Effect Of Marketıng Competence On Busıness Performance: A Research On Accommodatıon Busıness In Nevşehir tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Turizm Ve Rehberlik Bölümü/Turizm Rehberliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 112589 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster