Bölgesel kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin incelenmesine yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gül Savaşkan, Ayşe
dc.contributor.author Harman, Serhat
dc.contributor.author Çoban, Ömer
dc.date.accessioned 2021-09-09T07:52:40Z
dc.date.available 2021-09-09T07:52:40Z
dc.date.issued 2017-09
dc.identifier.isbn 978-605-67754-0-6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4730
dc.description.abstract Kurumsal kimlik, bir kurumu diğer kurumlardan özellikler bütünüdür ve kuruma birçok hususta yarar sağlamaktadır. Bu yararların başında, paydaşların başında olumlu bir imaja sahip olmak, artan çalışan motivasyonu ve bağlılığının yanı sıra, güçlü bir kurumsal itibara sahip olmak gelmektedir. Bu çalışmada Türkiye’deki kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik uygulamalarını belirlenmesidir. Böylelikle, kalkınma ajanslarına kurumsal kimlik uygulamaları konusunda öneriler getirilmesi ve bu alanda herhangi bir çalışma bulunmadığından ulusal alan yazına katkı sağması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda Türkiye’de faaliyet gösteren 26 kalkınma ajansının kurumsal internet sayfalarına dayalı bir doküman incelemesi yapılmıştır. Elde edilen bulgular kalkınma ajansların kurumsal kimlik uygulamaları konusunda tecrübeli olduklarını ancak, birtakım eksikleri bulunduğunu işaret etmektedir. 26 kalkınma ajansından 15’inin kurumsal kimlik kılavuzu bulunmaktadır. Kurumsal kimlik kavuzları incelendiğinde, daha çok kurumsal kimliğin görsel yönüne ağırlık verildiği anlaşılmaktadır. Ajansların büyük çoğunluğu, kurumsal internet sayfalarında, misyon ve vizyon ifadelerine yer verirlerken, 7 ajans, internet sayfalarında kurumsal değerlerine yer vermemişlerdir. Ajanlarda en çok gözlemlenen kurumsal değerler; şeffaflık, katılımcılık, güvenilirlik, yenilikçilik, tarafsızlık, çözüm odaklılık sürdürülebilirliktir. Ajansların, tamamının bir logosu/amblemi bulunmaktadır. Logolarda ağırlıklı olarak kullanılan renkler; mavi, yeşil, turuncu ve kırmızıdır. Çalışmada, 26 kalkınma ajansından yalnızca 6’sının kurumsal bir sloganlarının olduğu tespit edilmiştir. Ajansların, tamamının en az iki kurumsal sosyal medya hesabının bulunduğu tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında ajansların kurumsal internet sitelerinin tamamında haber ve duyurulara verildiği, buna ek olarak, 18 ajansta elektronik bülten yayınlandığı anlaşılmaktadır. Ajansların tamamı, internet sayfalarında faaliyet raporlarını yayınlamaktadırlar. Ajansların 23’ünde basında ajansla ilgili haberlerin sunulduğu “Basında Ajansımız” bölümünün bulunduğu da tespit edilmiştir. Çalışma, kalkınma ajansları ve kalkınma ajanslarına yönelik çalışma yapan araştırmacılara yönelik öneriler ile son bulmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kalkınma ajansları tr_TR
dc.subject Kurumsal kimlik tr_TR
dc.subject Kurumsal iletişim tr_TR
dc.subject Kurumsal kimlik bileşenleri tr_TR
dc.title Bölgesel kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin incelenmesine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research on examining regional development agencies’ corporate identity components tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 4th international regional development conference tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 43363 tr_TR
dc.identifier.startpage 2 tr_TR
dc.identifier.endpage 17 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster