Özet:
Destinasyondaki yeme-içme faaliyetlerinin zaruri bir ihtiyacın karşılanmasından öte turistik deneyimin bir parçası haline gelmesi, dikkatleri yeme-içme hizmetinin sunulduğu restoran ve kafelere yöneltmektedir. Bu nedenle, tüketicilerin gidecekleri restoran ve kafeleri tercih etme nedenlerinin ve bu işletmelere ilişkin memnuniyet faktörlerinin belirlemesi büyük önem taşımaktadır. Alanyazındaki çalışmalarda “temizlik” sıklıkla tercih ve memnuniyet üzerinde etkili olan faktörlerden biri olarak ele alınmaktadır. Çalışmada Çanakkale ilindeki restoran ve kafeleri ziyaret eden tüketicilerin tuvalet temizliğine ilişkin algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale il merkezinde restoran ve kafeleri kullanan tüketiciler oluşturmaktadır. Çalışmada örnekleme tekniği olarak kolayda örnekleme tercih edilmiş ve 01.08.2019-10.08.2019 tarihleri arasında internet üzerinden 401 anket toplanmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin Çanakkale’deki restoran ve kafelerin tuvaletlerini orta düzeyde temiz olarak algıladıkları ve kadınların erkeklere kıyasla, orta yaş ve üstü olanların gençlere kıyasla, evlilerin ise bekârlara kıyasla tuvaletleri daha az temiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır.