Özet:
Turizm talebi olumlu ve olumsuz şekilde birçok unsurdan etkilenmektedir. Mevcut bir pazar
bölümünün herhangi bir olumsuz durumdan etkilenerek talebin düşmesi durumunda farklı pazar
bölümlerine hitap ediyor olmak riski azaltıcı bir yöntemdir. Son yıllarda dış turizm talebinin çeşitli
sebeplerden dolayı düşmesi, iç turizmin ne kadar önemli olduğunu ortaya koymaktadır. İç turizm
talebini artırmak için kullanılabilecek güçlü bir tutundurma aracı ise tanıtım filmleridir. Bu çalışmanın
amacı, Kapadokya ile ilgili tanıtım filmlerinin turistlerin destinasyon tercihine ve davranışsal
niyetlerine etkisini incelemektir. Çalışmada, Kapadokya bölgesini ziyaret eden yerli turistlerin satın
alma karar sürecinde tanıtım filmlerinden etkilenme durumları ortaya konulacaktır. Bununla birlikte,
destinasyon karar vericilerine öneriler sunulmaktadır.