Oto yıkama atıksularının klasik fenton prosesiyle arıtımı: ön çöktürmenin KOİ giderim kinetiği üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Cüce, Hüseyin
dc.contributor.author Dulkadiroğlu, Hakan
dc.contributor.author Yakut, Şennur Merve
dc.contributor.author Kocabaş, Melike
dc.date.accessioned 2021-09-02T07:45:13Z
dc.date.available 2021-09-02T07:45:13Z
dc.date.issued 2021-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4417
dc.description.abstract Nüfusa paralel olarak trafikteki araç sayısı da her geçen gün artmaktadır. Dolayısıyla araçların yıkanmasından kaynaklanan atıksuların miktarı da önemli boyutlara ulaşmaktadır. Bu atıksuların çoğu evsel atıksu sınıfında olmayıp doğrudan kanalizasyona verilmektedir. Bu çalışmada, 2 farklı oto yıkama tesisine ait 4 tip (ham ve ön çökeltim uygulanmış) atıksuda kimyasal oksijen ihtiyacı (KOİ) giderimi amacıyla klasik Fenton prosesi uygulanmıştır. Deneysel çalışmalar sonunda sabit pH = 3 değerinde, optimum kimyasal dozlar; 1 nolu tesisten alınan ham atıksu için: [Fe+2] = 100 mg L-1, [H2O2] = 200 mg L-1 ve ön arıtım uygulanan örnek için bu değerler [Fe+2] = 75 mg L-1, [H2O2] = 150 mg L-1 olarak tespit edilirken, 2 nolu tesisten alınan ham atıksu için [Fe+2] = 100 mg L-1, [H2O2] = 225 mg L-1, ön çökeltim uygulandıktan sonra ise [Fe+2] = 75 mg L-1, [H2O2] = 100 mg L-1 olarak belirlenmiştir. Prosesin arıtım verimliliği değerlendirildiğinde, optimum koşullarda KOİ giderimi 1. Atıksu örneği için sırasıyla, %86 ve %89 iken 2. örnekte ise bu değerler sırasıyla %90 ve %98’dir. Reaksiyon kinetiği incelendiğinde, ham atıksularda oksidasyon mekanizmasının genel itibariyle 2. derece kinetiğe uygun olduğu görülse de (R2=0,55 ve 0,95) ön çöktürme sonrası ayrışma mekanizmasının BMG kinetik modeline daha fazla uyum gösterdiği (R2=0,99) ortaya çıkarılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In parallel with the population, the number of vehicles in traffic is increasing day by day. Therefore, the volume of wastewater generated by vehicle cleaning reaches substantial proportions. While most of these wastewaters are not classified as domestic wastewater, they are directly discharged to the sewerage. In this study, classical Fenton process was applied to remove chemical oxygen demand (COD) from 4 types (raw and pre-treated) wastewater belonging to 2 different car wash plants. At the end of experimental studies, optimum chemical doses at a constant pH = 3 value; for the sample taken from the 1nd plant without presettling:[Fe+ 2]= 100 mg L-1 , [H2O2]= 200 mg L-1 and for the sample treated with pretreatment these values [Fe+ 2]= 75 mg L-1 , [H2O2]= 150 mg L-1 , for the raw wastewater sample taken from the 2nd plant, [Fe+ 2]= 100 mg L-1 , [H2O2]= 225 mg L-1 , after presettling whereas [Fe+ 2] = 75 mg L-1 , [H2O2]= 100 mg L-1 . COD removal in ideal conditions for the first wastewater sample is 86 percent and 89 percent, respectively, while these values are 90 percent and 98 percent for the second sample. The oxidation process in raw wastewater was found to be generally appropriate for 2nd order kinetics (R2 = 0.55 and 0.95), but the decomposition mechanism after pre-settling was found to be more consistent with the BMG kinetic model (R2 = 0.99). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher DERGİPARK tr_TR
dc.relation.isversionof https://doi.org/10.21324/dacd.907645 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Oto Yıkama Atıksuları tr_TR
dc.subject Fenton Prosesi tr_TR
dc.subject KOİ tr_TR
dc.subject İleri Oksidasyon tr_TR
dc.subject Car Wash Wastewater tr_TR
dc.subject Fenton Process tr_TR
dc.subject COD tr_TR
dc.subject Advanced Oxidation tr_TR
dc.title Oto yıkama atıksularının klasik fenton prosesiyle arıtımı: ön çöktürmenin KOİ giderim kinetiği üzerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative Treatment of Auto Wash Wastewater with Classical Fenton Process: Effect of PreSettling on COD Removal Kinetics tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Doğal Afetler ve Çevre Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Mühendislik-Mimarlık Fakültesi/Çevre Mühendisliği Bölümü/Su Kirliliği Ve Atıksu Kontrol Teknolojisi Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 18282 tr_TR
dc.contributor.authorID 238208 tr_TR
dc.contributor.authorID 261017 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9190-4061 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 382 tr_TR
dc.identifier.endpage 391 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster