dc.contributor.author |
Koçak Güner, Pınar |
|
dc.contributor.author |
Altıncik, Hasan |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-25T07:59:18Z |
|
dc.date.available |
2021-08-25T07:59:18Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Güner Koçak ve Altincik, 2019; 846-867 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4297 |
|
dc.description.abstract |
nsanlar doğdukları an itibariyle birer tüketici olmaktadır. Tüketim tercihlerinde yetişkinler kendi başlarına karar
verebilirken, çocuk tüketicilerde ihtiyaçların karşılanması konusunda ebeveynler çocukları için karar
vermektedirler. Çocuklar kendi başlarına ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yeterli olamasalar da ihtiyaçlarını
karşılamak için ailelerini yönlendirebilmektedirler. Geçmişte çocukların ihtiyaçlarının ne olduğuna aileleri karar
vermekteyken ve ailelerinin onlar için aldıklarıyla yetinebilirlerken, günümüzde çocuklar ailelerini ihtiyaçları ve
istekleri konusunda yönlendirmekte ve bu noktada zaman zaman baskı yapabilmektedir. Bu istek ve ihtiyaçlardaki
çeşitlenmenin önemli sebeplerinden biri işletmelerin, kurumların ve markaların popüler kültür içerisinde yetişen
çocuk hedef kitlenin aileler üzerindeki duygusal yaptırım gücünün farkına varmalarıdır. Çocukları birer tüketici
olarak dikkate alan ve çocuklara yönelik ürün ve hizmet üreten birçok firma ve marka çocukların dikkatlerini
çekebilmek için birden çok yöntem kullanmaktadır. Bunların başında da dikkat çekici görselleri olan, eğlenceli
müzikleri olan ve çocukların kullanıldığı reklamlar gelmektedir. Popüler kültürün önemli araçlarından olan
reklamlar aracılığıyla çocuklara ihtiyaçları ve beklentileri öğretilmektedir. Bu çalışma ile Koton Kids ürünlerinin
reklamlarında çocuk hedef kitleler için kullanılan söylemlerin benzer yaş gruplarının zihinsel ve fiziksel gelişimi
dikkate alınarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda reklamda çocuk oyuncuların söylemleri Van Dijk’in
eleştirel söylem analizi kullanarak incelenmiş ve bu reklamlarda kullanılan söylemlerin geleneksel aile yapısı içerisinde yetişen çocuklarda zamanla oluşabilecek toplumsal çelişkiler bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların öğrenme sürecinde sosyal öğrenmenin ve taklit süreçleri değerlendirildiğinde Koton reklamlarının çocuklar için olumsuz örnekler de teşkil edebileceği sonucuna ulaşılabilmektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
https://doi.org/10.19145/e-gifder.438262 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Popüler kültür |
tr_TR |
dc.subject |
Reklamlar |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuklar |
tr_TR |
dc.subject |
Koton kids |
tr_TR |
dc.subject |
Söylem analizi |
tr_TR |
dc.title |
Reklamlarda çocuklara yönelik kullanılan söylemler: Koton örneği |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/büro hizmetleri ve sekreterlik bölümü/çağrı merkezi hizmetleri pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-1715-460X |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
51575 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
846 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
867 |
tr_TR |