Sosyal medyanın halkla ilişkiler aracı olarak kullanımı üzerine karşılaştırmalı bir analiz: Online alışveriş siteleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Koçak Güner, Pınar
dc.contributor.author Tanyeri Mazıcı, Emel
dc.contributor.author Altıncik, Hasan
dc.date.accessioned 2021-08-25T07:56:52Z
dc.date.available 2021-08-25T07:56:52Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Tanyeri Mazıcı, Güner Koçak ve Altincik, 2017; 523-536 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4296
dc.description.abstract Teknolojik gelişmeler zaman ve mekan sınırını ortadan kaldırırken aynı zamanda gündelik hayatı da hem daha kolaylaştırmış hem de daha girift hale getirmiştir. İnternet ve internetle dolayımlanan teknolojiler içerisinde özellikle sosyal medya, bilgiye, ürüne ve hizmete erişimi kolaylaştırırken, bu durum halkla ilişkiler açısından yeni bir uygulama alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya ile online alışveriş imkanı sunan internet siteleri tanıtımlarını yapmakta, kampanyalar hakkında müşterilerini bilgilendirebilmekte, ürün ve hizmet araştırması yapan müşterilerle doğrudan temas imkanı sunmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışmada hepsiburada.com, n11, kitapyurdu ve D&R online alışveriş sitelerinin halkla ilişkiler faaliyetleri açısından sosyal medya kullanımı değerlendirilmiştir. Bu amaçla Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi öğrencilerinin online alışveriş siteleriyle ilgili değerlendirmeleri Kim ve Co’nun (2012) ölçeği kullanılarak anket yöntemiyle sınanmıştır. Elde edilen bulgular, online alışveriş sitelerinin bir halkla ilişkiler faaliyeti olarak sosyal medya hesaplarına sahip olduğu ve aktif olarak tanıtım, bilgilendirme gibi amaçlarla kullandıklarını göstermektedir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Asos Journal tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject Online alışveriş siteleri tr_TR
dc.title Sosyal medyanın halkla ilişkiler aracı olarak kullanımı üzerine karşılaştırmalı bir analiz: Online alışveriş siteleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Asos Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/büro hizmetleri ve sekreterlik bölümü/çağrı merkezi hizmetleri pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2731-5996 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-1715-460X tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-3528-2680 tr_TR
dc.contributor.authorID 7 Haziran ve 1 Kasım 2015 seçimleri tr_TR
dc.identifier.issue 60 tr_TR
dc.identifier.startpage 523 tr_TR
dc.identifier.endpage 536 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster