Kadın sivil toplum örgütlerinin sosyal medya kullanımı: Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı twitter sayfası örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Günaydın, Rıza
dc.contributor.author Uğur, Ufuk
dc.contributor.author Yavuz, Cavit
dc.date.accessioned 2021-08-24T08:39:39Z
dc.date.available 2021-08-24T08:39:39Z
dc.date.issued 2018-04-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4225
dc.description.abstract Dijital çağ olarak adlandırılan günümüzde internet ve sosyal medya dünyadaki sınırları yıkmış, görme kavramı gözden koparılarak sanal bir gerçeklik ve görme algısı oluşturulmuştur. İnsanların gidemedikleri ya da göremedikleri yerler bir bilgisayar komutuyla yaşam alanının içine kadar gelmektedir. İnsanlar bilmedikleri bir şeyi öğrenmek, bilgi paylaşımı ve eğlenmek gibi birçok aktivite için internet ve sosyal medya kullanmaya başlamıştır. Bu durum internet ve sosyal medyanın, kar amaçlı olsun ya da olmasın bütün kuruluşlar için önemli bir iletişim mecrasına dönüşmesine sebep olmuştur. Yeni kamusal alan olarak ifade edilen sosyal medya, sivil toplum örgütlerinin takipçileriyle etkileşim içerisinde olabilecekleri bir yere dönüşmüş ve örgütler sosyal medyayı dijital eylemcilik kapsamında etkin bir şekilde kullanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı sivil toplum örgütlerinin sosyal medya kullanımlarını belirlemektir. Bu amaçla Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı’nın Twitter sayfası örnek olay incelemesi olarak ele alınmış, yöntem olarak ise; nitel ve nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan içerik analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Mor Çatı Vakfı’nın twitterı yüksek düzeyde bir etkileşim içerisinde kullanmadığı, daha çok takipçilerini bilgilendirmek amaçlı paylaşımlar çerçevesinde kullandığı ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı tr_TR
dc.subject Twitter tr_TR
dc.subject Mor Çatı Women’s Shelter Foundation tr_TR
dc.subject Non -governmental organizations tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Sivil toplum örgütleri tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.title Kadın sivil toplum örgütlerinin sosyal medya kullanımı: Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı twitter sayfası örneği tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı – ICOSS Kapadokya 16 – 20 Nisan 2018 tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, meslek yüksekokulu, pazarlama ve reklamcılık bölümü, halkla ilişkiler ve tanıtım pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 333817 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0721-9799 tr_TR
dc.identifier.startpage 775 tr_TR
dc.identifier.endpage 784 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster