dc.contributor.author |
Aydın, Şule |
|
dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Çontu, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-09T07:03:55Z |
|
dc.date.available |
2021-08-09T07:03:55Z |
|
dc.date.issued |
2020-09-04 |
|
dc.identifier.citation |
AYDIN SULE,EREN DUYGU,ÇONTU MEHMET (2020). OTEL ISLETMELERINDE ÇALISANLARIN KISILIK ÖZELLIKLERININ ISE ADANMISLIK DÜZEYLERI ÜZERINE ETKISI. Conference on ManagingTourism Across Continents (MTCON’xx20) (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:6539292) |
tr_TR |
dc.identifier.isbn |
978-605-254-280-4 |
|
dc.identifier.uri |
https://www.academia.edu/44018027/MTCON20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4051 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma Nevşehir il sınırları içerisinde faaliyet gösteren 4-5 yıldızlı ve
butik otel işletmelerinde çalışanların kişilik özelliklerinin işe adanmışlık
düzeyleri üzerinde etkisi olup olmadığını tespit edebilmek amacı ile yapılmıştır.
Araştırma kapsamında anket yöntemi ile elde edilen birincil veriler bilgisayar
ortamında analiz edilmiştir. Bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında ilişki
olup olmadığını tespit edebilmek için korelasyon analizi; bağımsız değişkenin
bağımlı değişken üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığını tespit etmek
için ise regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen
bulgulara göre; Beş faktör kişilik özelliklerinin boyutlarından, dışa dönüklük ve
deneyime açıklığın dinçlik boyutuna olan etkisinin doğrusal ve pozitif yönlü
olduğu sonucu ortaya çıkarken, uyumluluk, sorumluluk ve nevrotiklik
boyutlarının dinçlik boyutu üzerine herhangi anlamlı bir etkisinin olmadığı
sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca uyumluluk, sorumluluk ve deneyime açıklığın
adanma boyutuna olan etkisinin doğrusal ve pozitif yönlü olduğu, nevrotikliğin
etkisinin ise negatif yönlü olduğu ortaya çıkarken, dışa dönüklük boyutunun
adanma boyutu üzerine herhangi anlamlı bir etkisinin olmadığı ortaya çıkan bir
diğer sonuçtur. Son olarak da; uyumluluk ve deneyime açıklığın yoğunlaşma
boyutunu olumlu yönde, nevrotikliğin ise negatif yönde etkilediği ortaya
çıkarken, dışa dönüklük ve sorumluluk boyutunun yoğunlaşma boyutu üzerine
herhangi anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucu elde edilmiştir. Yapılan çalışma
sonucunda faydalı olabileceği düşünülen çeşitli öneriler sunulmuştur. Bu
araştırmanın turizm sektörüne ve akademik yazına katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This research was carried out to determine whether the personality traits of
employees working in 4-5 star and boutique hotel businesses operating within
the provincial borders of Nevşehir had an impact on their level of work
engagement. Within the scope of the research, primary data obtained by the survey method were analyzed in computer environment. Correlation analysis
to determine whether there is a relationship between dependent and
independent variables; Regression analysis was carried out to determine
whether the independent variable had any effect on the dependent variable.
According to the findings obtained as a result of the analysis; While the five
factors revealed that the effect of extroversion and openness to experience on
the vigor dimension from the dimensions of personality traits, it was concluded
that the dimensions of compatibility, responsibility and neuroticism had no
significant effect on the vigor dimension. In addition, it is revealed that the
effect of compatibility, responsibility and openness to experience on the
devotional dimension is linear and positive, whereas the effect of neuroticism is
negative, while the extroversion dimension does not have any significant effect
on the devotional dimension. Last but not least; While it was revealed that
compatibility and openness to experience positively affected the dimension of
condensation and neuroticity negatively, it was obtained that the extroversion
and responsibility dimension had no significant effect on the dimension of
condensation. As a result of the study, various suggestions that are thought to
be useful are presented. This research is thought to contribute to the tourism
sector and academic literature. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Detay yayıncılık |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
ISBN : 978-605-254-280-4 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Otel işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Kişilik özellikleri |
tr_TR |
dc.subject |
İşe adanmışlık |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Hotel businesses |
tr_TR |
dc.subject |
Personality traits |
tr_TR |
dc.subject |
Work engagement |
tr_TR |
dc.title |
Otel işletmelerinde çalışanların kişilik özelliklerinin ise adanmışlık düzeyleri üzerine etkisi. |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Kıtalararası Turizm Yönetimi Konferansı - Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON’20) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Turizm Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
51330 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9387-6308 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1429 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1452 |
tr_TR |