dc.contributor.author |
Şimşek Yağlı, Burcu |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-05T08:00:08Z |
|
dc.date.available |
2021-08-05T08:00:08Z |
|
dc.date.issued |
2018-01 |
|
dc.identifier.citation |
Şimşek Yağlı, B., & Yalçın, N. (2018). ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde teknoloji mağazalarının internet sitelerinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi). |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4027 |
|
dc.description.abstract |
Son yıllarda kullanım oranı artan ve hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelen internet siteleri, işletmelerin bilgi, ürün ve hizmetlerini sunduğu bir mecradır. Bu mecrada sürdürülebilirliğini sağlamak ve rakiplerinden bir adım öne geçmek isteyen
işletmelerin, internet sitesi kalitelerine önem vermeleri gerekmektedir. Bu bakış açısıyla, internet sitelerinin kalitesinin değerlendirilmesi hem akademik çevrelerde hem de özel sektörde üzerinde önemle durulan bir konu haline gelmiştir. Bununla
birlikte, literatürde internet sitesi kalitesi değerlendirilmesi üzerine birçok çalışma olmasına rağmen teknoloji mağazalarının internet sitelerinin kalitesinin değerlendirilmesine yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Dolayısıyla bu
çalışma ile literatürdeki belirtilen eksikliğin giderilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, farklı kalite modelleri arasından, hem genel bir model olması hem de güvenilir bir kuruluş tarafından oluşturulmuş olması nedeniyle ISO 25010 kalite modeli
çerçevesinde, uygulama alanına özgü çok kriterli yeni bir kalite modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen kalite modeli Türkiye’de faaliyet gösteren altı alternatif teknoloji mağazasının internet sitesi kalitelerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılmıştır. Bu
doğrultuda, alternatiflerin değerlendirilmesinde modelin yapısı gereği ÇKKV yöntemlerinden biri olan AHP yönteminin klasik ve bulanık versiyonları kullanılmış ve iki yöntemden elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Her iki yöntem sonucunda da
kriterler önem sırasına göre güvenilirlik, içerik, fonksiyonel uygunluk ve kullanılabilirlik şeklindedir. Klasik AHP yönteminde Teknosa en iyi alternatif olurken bulanık AHP yöntemine göre MediaMarkt en iyi alternatif olarak tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
A MULTI-CRITERIA ANALYSIS OF TECHNOLOGY STORES’ WEBSITES WITHIN THE FRAME OF ISO 25010 QUALITY MODEL: THE CASE OF TURKEY |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İnternet sitesi kalitesi |
tr_TR |
dc.subject |
ISO 25010 kalite modeli |
tr_TR |
dc.subject |
Teknoloji mağazaları |
tr_TR |
dc.subject |
ÇKKV |
tr_TR |
dc.subject |
AHP |
tr_TR |
dc.subject |
Bulanık AHP |
tr_TR |
dc.title |
ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde teknoloji mağazalarının internet sitelerinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/sayısal yöntemler anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
247783 |
tr_TR |