ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde teknoloji mağazalarının internet sitelerinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek Yağlı, Burcu
dc.date.accessioned 2021-08-05T08:00:08Z
dc.date.available 2021-08-05T08:00:08Z
dc.date.issued 2018-01
dc.identifier.citation Şimşek Yağlı, B., & Yalçın, N. (2018). ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde teknoloji mağazalarının internet sitelerinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi). tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4027
dc.description.abstract Son yıllarda kullanım oranı artan ve hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelen internet siteleri, işletmelerin bilgi, ürün ve hizmetlerini sunduğu bir mecradır. Bu mecrada sürdürülebilirliğini sağlamak ve rakiplerinden bir adım öne geçmek isteyen işletmelerin, internet sitesi kalitelerine önem vermeleri gerekmektedir. Bu bakış açısıyla, internet sitelerinin kalitesinin değerlendirilmesi hem akademik çevrelerde hem de özel sektörde üzerinde önemle durulan bir konu haline gelmiştir. Bununla birlikte, literatürde internet sitesi kalitesi değerlendirilmesi üzerine birçok çalışma olmasına rağmen teknoloji mağazalarının internet sitelerinin kalitesinin değerlendirilmesine yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Dolayısıyla bu çalışma ile literatürdeki belirtilen eksikliğin giderilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, farklı kalite modelleri arasından, hem genel bir model olması hem de güvenilir bir kuruluş tarafından oluşturulmuş olması nedeniyle ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde, uygulama alanına özgü çok kriterli yeni bir kalite modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen kalite modeli Türkiye’de faaliyet gösteren altı alternatif teknoloji mağazasının internet sitesi kalitelerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılmıştır. Bu doğrultuda, alternatiflerin değerlendirilmesinde modelin yapısı gereği ÇKKV yöntemlerinden biri olan AHP yönteminin klasik ve bulanık versiyonları kullanılmış ve iki yöntemden elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Her iki yöntem sonucunda da kriterler önem sırasına göre güvenilirlik, içerik, fonksiyonel uygunluk ve kullanılabilirlik şeklindedir. Klasik AHP yönteminde Teknosa en iyi alternatif olurken bulanık AHP yöntemine göre MediaMarkt en iyi alternatif olarak tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher A MULTI-CRITERIA ANALYSIS OF TECHNOLOGY STORES’ WEBSITES WITHIN THE FRAME OF ISO 25010 QUALITY MODEL: THE CASE OF TURKEY tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnternet sitesi kalitesi tr_TR
dc.subject ISO 25010 kalite modeli tr_TR
dc.subject Teknoloji mağazaları tr_TR
dc.subject ÇKKV tr_TR
dc.subject AHP tr_TR
dc.subject Bulanık AHP tr_TR
dc.title ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde teknoloji mağazalarının internet sitelerinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/sayısal yöntemler anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 247783 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster